Fulton Bag Co. Flip Down Lunch Pack - image 1 of 4Fulton Bag Co. Flip Down Lunch Pack - image 2 of 4Fulton Bag Co. Flip Down Lunch Pack - image 3 of 4Fulton Bag Co. Flip Down Lunch Pack - image 4 of 4
Fulton Bag Co. Flip Down Lunch Pack - image 1 of 4
$15.99When purchased online

About this item

Highlights

  • High density thermal insulation
  • Ultra Safe easy clean lining with Microban
  • Exterior mesh pocket
  • Exterior zippered pocket
  • Carry handle

Specifications

Dimensions (Overall): 9.5 Inches (H) x 7.75 Inches (W) x 4.38 Inches (D)

Closure Type: Zipper

Suggested Age: 5 Years and Up

Material: Polyester

Care & Cleaning: Spot or Wipe Clean

Warranty: Lifetime Limited Warranty. To obtain a copy of the manufacturer's or supplier's warranty for this item prior to purchasing the item, please call Target Guest Services at 1-800-591-3869

TCIN: 53338803
UPC: 628319606357
Item Number (DPCI): 069-05-1572
Origin: Imported

Description

This Fulton Bag Co. lunch pack has a large main compartment providing lots of room for your lunch and snacks. It features an easy access, flip-down opening that makes loading a breeze!

The interior has high density thermal insulation to keep contents cold longer and an Ultra Safe easy clean lining with Microban to protect against bacterial odors and stains.

The exterior includes a side mesh accessory pocket, a front slip pocket and a padded handle with Swing Clip that easily attaches to backpacks and other bags for hands-free carrying. Great for the office, school or lunch in the park.
If the item details above aren’t accurate or complete, we want to know about it.

Shipping details

Estimated ship dimensions: 12.9 inches length x 11.49 inches width x 5.02 inches height
Estimated ship weight: 0.38 pounds

Return details

This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 90 days of the date it was purchased in store, shipped, delivered by a Shipt shopper, or made ready for pickup.
See the return policy for complete information.

Q: What are the interior dimensions? I'm trying to determine if three of my (wide) baby bottles will be able to fit inside.

submitted by daycarequestion - 3 months ago
  • A: Hi daycarequestion, Interior dimensions(approx.): 7.15”L x 4”W x 9”H. If the baby bottle is less than 9” height with cap on that will fit inside. Hope this helps!

    submitted byTarget Vendor - 1 month ago
    Brand expert

Q: is this bag bpa free?

submitted by amom - 3 years ago
  • A: Hi Amom, hank you for taking the time to ask us your question. We are pleased to advise that all of our products pass strict testing for BPA, PVC and phthalates. We take great pride in the safety of our products and we actually took measures to exceed safety requirements mandated by the Consumer Product Safety Commission (CPSC) well before the safety mandates came into effect in 2008. The FDA also banned the use of BPA in children's and toddler's products such as baby bottles and sippy cups in 2012, though we were already compliant. For any other questions and concerns regarding this product, please feel free to reach out to our support team. We can be reached by email at service@ca-innovations.com. Thanks again and we hope to hear from you!

    submitted byArctic Zone Support - 3 years ago
    Brand expert

Q: How do you wash this bag?

submitted by HKim - 4 years ago
  • A: Hi HKim, thank you for taking the time to ask us your question. Customer satisfaction is very important to us. We recommend wiping the bag with a damp cloth using mild dish soap and allow to air dry, as a machine wash will ruin the insulation of the item. For any further questions and concerns regarding this product, please feel free to reach out to our support team and they will be more than happy to help. We can be reached by email at service(at)ca-innovations.com. Thanks again and we hope to hear from you!

    submitted byArctic Zone Support - 4 years ago
    Brand expert
3.9 out of 5 stars with 45 reviews
70% would recommend
27 recommendations
value: 4.06 out of 5
quality: 3.9 out of 5

Durable and good insulation

5 out of 5 stars
Would recommend
Mama Bear - 6 months ago, Verified purchaser
Really durable and good insulation. It’s my go-to daycare bottle bag.
value: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

love it

5 out of 5 stars
Would recommend
Susy - 7 months ago, Verified purchaser
my daughter loves it!
quality: 5 out of 5
value: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Perfect for my son

5 out of 5 stars
Would recommend
Frea - 7 months ago, Verified purchaser
Flat. Fits perfectly into my son’s backpack. My son also loves the pocket for water bottle on the side of it.
value: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Disappointment

1 out of 5 stars
Would not recommend
JOakey - 9 months ago
Purchased this lunch box last Tuesday. It’s been one week, only used for my son’s school lunch for 4 days. The zipper slider came right off. My son is all of 54lbs and wasn’t doing anything crazy with the lunch box. Just simply zipping it up when he was done his lunch and the slider just slid right off. Very disappointed in this lunch box.
1 reply from Arctic Zone Support team - 9 months ago
Hi JOakey, Thank you for reaching out to us. We are sorry to hear about your sons experience with his lunch pack. We would appreciate the opportunity to resolve the issue as soon as possible. Our quality control team follows a specific testing protocol in order to ensure that the products we sell are top quality. Please feel free to contact us at service@ca-innovations.com. We want to make this right for you and your son. Thank you.
quality: 1 out of 5
value: 1 out of 5
2 guests found this review helpful. Did you?

FAVORITE

5 out of 5 stars
Would recommend
Mkp087 - 10 months ago
I purchased this lunch bag in purple in 2018 and honestly it is my favorite. I used to commute in NYC for work and this was the perfect size for my sandwich and a few snacks. I did not want a huge lunch bag, so this fit the bill. I also love the top handle bc i use a caribeaner and clip it to my backpack while walking around.
value: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

not the best

2 out of 5 stars
Would not recommend
clark - 11 months ago, Verified purchaser
decent lunch box but quality doesn’t great and the picture shows a different color. the logo in the picture is white and black but the actual logo came blue. it’s not quite how i wanted or as it was advertised.
1 reply from Arctic Zone Support team - 9 months ago
Hi Clark, Thank you for leaving your review. Our design team is constantly going over customer reviews like yours to help make our products even better. We appreciate your business and taking the time to provide the feedback. It can be that colors on the individual phones and monitors of our customers may not always reflect the vibrant colors we use in our products. If you require any specific information on the color, possibly the color code, please email us directly at service@ca-innovations.com and we will happily provide that information for you. Have a great day!
value: 2 out of 5
quality: 2 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Keeps Lunch Warm

4 out of 5 stars
Smart shopper - 1 year ago, Verified purchaser
Love this lunch bag simply because it keeps my kid's lunch box warm at school till lunchtime :)
quality: 5 out of 5
value: 5 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Zipper broke

1 out of 5 stars
Would not recommend
Mjrt72 - 1 year ago
This was a fairly new lunch box- the zipper broke so it’s now useless.
1 reply from Arctic Zone Support team - 1 year ago
Thank you for choosing Fulton Bag Co. and for taking the time to write a review of our product. Customer satisfaction is very important to us and we would appreciate the opportunity to resolve any issues or concerns you have. We are very sorry to hear about the problems you had with your product. This does not live up to our standards of quality or experience. For that we apologize. In order to rectify this situation to your satisfaction, we ask that you kindly contact us as we would like to send you a replacement right away. We want to make this right!. If you have any further questions or we can be of any further assistance, please email us at service@ca-innovations.com.
value: 1 out of 5
quality: 1 out of 5
4 guests found this review helpful. Did you?

Too small for adult meals

1 out of 5 stars
Would not recommend
Koyo - 1 year ago, Verified purchaser
Upright position is terrible. Unless you have rectangular bento food boxes do not buy this product.
1 reply from Arctic Zone Support team - 9 months ago
Hi Koyo, Thank you for your feedback. Our design team is constantly going over customer reviews like yours, looking for honest feedback on features that our loyal customers would like to see improved to help make our products even better. We appreciate your business and taking the time to provide feedback. For our other consumers, the dimensions are as follows: 9.5 Inches (H) x 7.75 Inches (W) x 4.38 Inches (D). Feel free to contact us anytime at service@ca-innovations.com if you ever have questions or need assistance in the future.
value: 4 out of 5
quality: 5 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

Great for kids

5 out of 5 stars
klt - 1 year ago, Verified purchaser
This pack is a great size for smaller kids lunches and slides well into a regular backpack. Clip on handle feature is great too. Seems durable; blue is a nice denim-type color. Excellent price point. Sometimes food comes home in it, so I can say that with an ice pack thrown in, it keeps cool for the duration of the school day.
quality: 5 out of 5
value: 5 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Great Find for My Son

5 out of 5 stars
GolfWidow - 1 year ago, Verified purchaser
This is minimalist and compact. Fit in my son's backpack perfectly and matched his backpack really nicely. It was just what he needed!
3 guests found this review helpful. Did you?

noth worth it

2 out of 5 stars
Would not recommend
ty - 2 years ago
Sadly i needed a lunch box at the time and this was the only available one and the cheapest. it's small, doesn't have a lot of room and don't expect it to keep super cold outside of the freezer. i just finished heating my lunch for 3 minutes and it went from being ice cold to just below room temperature
1 reply from Arctic Zone Support team - 1 year ago
Hello Ty, Thank you for choosing Arctic Zone and for taking the time to write a review of our product. Customer satisfaction is very important to us and we would appreciate the opportunity to resolve any issues or concerns you have. We are very sorry to hear about the problems you had with your product. This does not live up to our standards of quality or experience. For that we apologize. In order to rectify this situation to your satisfaction, we ask that you kindly fill out the Return Claim found on our website at https://arcticzone.com/pages/refund-policy. If you have any further questions or we can be of any further assistance, please email us at arcticzone@ca-innovations.com. We want to make this right! Thank you!.
1 guest found this review helpful. Did you?

Awesome

5 out of 5 stars
Would recommend
bibbityboppity3000 - 2 years ago
I bought this lunch bag over 2 years ago. I use it 3-4 times a week and it’s amazing. You will get more than your money’s worth from this lunch box. I wish it was a little bigger sometimes, but overall it’s a great product.
quality: 5 out of 5
value: 5 out of 5
2 guests found this review helpful. Did you?

Cute lunch tote

5 out of 5 stars
Would recommend
Brandy - 2 years ago, Verified purchaser
Perfect size for my lunch and doesn’t take up a lot of room.
value: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

(no review title)

5 out of 5 stars
Would recommend
Becka06 - 2 years ago
Great lunch bag, the old one lasted 2 years and just recently had to be replaced. I liked it so much I bought the same one again
value: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

(no review title)

4 out of 5 stars
Would recommend
Brownbagger - 2 years ago
Wish it had dual zipper closure so it could be packed standing upright. Otherwise exactly what I was looking for
quality: 5 out of 5
value: 5 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

(no review title)

2 out of 5 stars
- 2 years ago
Much smaller than anticipated. Probably not something to purchase not seeing in person
1 reply from Arctic Zone Support team - 2 years ago
Hi Tre, thank you for your review. We are sorry to hear that you found this item too small. We do provide the most detailed information including the dimensions in order for consumers to make a confident purchase. Thank you for your feedback.
quality: 3 out of 5
value: 2 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

Just right

5 out of 5 stars
Would recommend
izzy - 3 years ago, Verified purchaser
This is the second year we have ordered this lunch bag for my middle school daughter. She liked it so much last year that we re-ordered it this year. Thank goodness they still made it. This lunch bag is roomy without being too big; light without being flimsy. It is also easy to clean. We are very happy with this lunch box.
quality: 4 out of 5
value: 5 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

The right one for us...

5 out of 5 stars
Would recommend
shreya - 4 years ago, Verified purchaser
Perfect for my son, nice and small but still fits lot of stuff.
quality: 5 out of 5
2 guests found this review helpful. Did you?

Like the bag, but doesn't last

3 out of 5 stars
Would recommend
em - 4 years ago
I really like the bag. I think it's a good size and love the clip on handle. My only problem is that the zipper broke after a few months. I'm trying to get a replacement of the bag because I like it so much, but I hope the zipper stands up better.
1 reply from Arctic Zone Support team - 4 years ago
Hi Em, thank you for taking the time to provide your review. We are pleased to advise your item is covered under our warranty and can be replaced by easily contacting one of our customer care team members: service@ca-innovations.com We look forward to hearing from you and providing a replacement right away. Thanks again for reaching out.
quality: 3 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

Get top deals, latest trends, and more.

Privacy policy

Footer

About Us

About TargetCareersNews & BlogTarget BrandsBullseye ShopTarget's Coronavirus ResponseSustainability & ESGPress CenterAdvertise with UsInvestorsAffiliates & PartnersSuppliersTargetPlus

Help

Target HelpReturnsTrack OrdersRecallsContact UsFeedbackAccessibilitySecurity & FraudTeam Member Services

Stores

Find a StoreClinicPharmacyOpticalMore In-Store Services

Services

Target CircleRedCardTarget AppRegistrySame Day DeliveryOrder PickupDrive UpFree 2-Day ShippingShipping & DeliveryMore Services
PinterestFacebookInstagramTwitterYoutubeTiktokTermsCA Supply ChainPrivacyCA Privacy RightsDo Not Sell My Personal InformationInterest Based Ads