Fusion 5 Drawer Chest - South Shore

Fusion 5 Drawer Chest - South Shore - image 1 of 4Fusion 5 Drawer Chest - South Shore - image 2 of 4Fusion 5 Drawer Chest - South Shore - image 3 of 4Fusion 5 Drawer Chest - South Shore - image 4 of 4
Fusion 5 Drawer Chest - South Shore - image 1 of 4
$279.99When purchased online

About this item

At a glance

Space Savers (Small Profile Furniture)
Space Savers (Small Profile Furniture)

Highlights

  • Grooved metal handles
  • Metal drawer slides
  • Moulding on both sides of the drawers, for a refined finishing touch
  • 5 drawers, for optimum storage
  • 5-YEAR LIMITED WARRANTY: South Shore is proud to stand behind this with an exclusive 5-year limited warranty. Shop with confidence knowing your purchase is always covered.
  • EASY ASSEMBLY INSTRUCTIONS: All products come with a clear assembly document that will guide you through all steps. If you have any questions during the assembly do not hesitate to contact South Shore Furniture for immediate support.This item is shipped in 1 box, make sure to have a friend with you
  • Clean with a dry cloth

Specifications

Number of Pieces: 1

Dimensions (Overall): 48.75 Inches (H) x 31.25 Inches (W) x 19.5 Inches (D)

Weight: 109.0 Pounds

Material: Unfinished Particle Board (Frame)

Hardware: Laminated Nickel

Surface Material: Laminate

Suggested Age: Adult Use Only

Features: Drawer Safety Stops, Metal Glides

Interior Drawer Dimensions: 5.25 Inches (H) x 25.75 Inches (W) x 14.25 Inches (D)

Assembly Details: Adult Assembly Required, Tools Not Provided

Mount Type: Screw Fittings

Includes: 1 Dresser (no mirror)

Number of Shelves: 0

Mirror Width: 31.25 Inches

Mirror Depth: 19.5 Inches

Mirror Height: 48.75 Inches

Mirror Weight: 109.0 Pounds

Drawers: 5

Care & Cleaning: Spot or Wipe Clean

Warranty: 5 Year Limited Warranty. To obtain a copy of the manufacturer's or supplier's warranty for this item prior to purchasing the item, please call Target Guest Services at 1-800-591-3869

TCIN: 14963636
UPC: 066311054439
Item Number (DPCI): 249-09-0280
Origin: Made in the USA and Imported
WARNING: This product can expose you to chemicals including formaldehyde, which is known to the State of California to cause cancer or birth defects or other reproductive harm. For more information go to www.P65Warnings.ca.gov/furniture. www.p65warnings.ca.gov

Description

If “simplicity” and “elegance” are the words you live by, then look no further: you’ve found the right 5-drawer chest for your little treasure’s room! We like its versatile look, which blends easily with whatever might inspire you… and we guarantee you’ll like it as much as we do!
Space Savers (Small Profile Furniture)
Takes up little space to make the most out of an area.
If the item details above aren’t accurate or complete, we want to know about it.

Shipping details

Estimated ship dimensions: 55.75 inches length x 20.16 inches width x 7.68 inches height
Estimated ship weight: 114 pounds
We regret that this item cannot be shipped to PO Boxes.
This item cannot be shipped to the following locations: United States Minor Outlying Islands, American Samoa (see also separate entry under AS), Puerto Rico (see also separate entry under PR), Northern Mariana Islands, Virgin Islands, U.S., APO/FPO, Guam (see also separate entry under GU)
This item ships in its original packaging, revealing what’s inside. ·Details

Return details

This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 90 days of the date it was purchased in store, shipped, delivered by a Shipt shopper, or made ready for pickup.
See the return policy for complete information.

Q: Are the drawer sides and back as tall as the drawer fronts?

submitted by dsp1 - 9 months ago
  • A: Hello, thank you for your interest in our brand! Yes the drawers are all the same dimensions. Have a great day!

    submitted bySouthShoreCustomerService - 9 months ago
    Brand expert

Q: what are dimensions of this dresser

submitted by irritated - 9 months ago
  • A: Hello, thank you for your interest in our brand! This 5 Drawers chest is 31.25" (W) x 19.5" (D) x 48.75" (H) and108 Pounds. Have a great day!

    submitted bySouthShoreCustomerService - 9 months ago
    Brand expert

Q: What are the dimensions!!!!!

submitted by jimkzoo - 1 year ago
  • A: Hello and thank you for your interest in our products. Please click on the link provided to view the requested dimensions: https://res.cloudinary.com/hdtsjhzsw/image/upload/s--UGws5ReI--/w_1200,h_1200,c_lpad,q_auto/07f34d22d56c7578cc4ca2c76df8c0de8e1a660d.jpg

    submitted bySouth Shore Team - 1 year ago
    Brand expert
3.1 out of 5 stars with 31 reviews
77% would recommend
18 recommendations
quality: 3.05 out of 5
ease of assembly: 3.09 out of 5
value: 2.88 out of 5
design: 3.31 out of 5

Terrible

1 out of 5 stars
ShellEz - 26 days ago
originally posted on southshore.com
Bought 5drawer fusion dresser for my nursery put it together and fell apart didn’t even make it before my baby came home worse dresser ever
1 reply from Customer Service team - 23 days ago
Dear Sir or Madam, thank you for taking the time to share your experience with us and we're sorry to hear that you are not satisfied with your finished product. You may reach out to our Customer Service team so we may assist you under warranty and answer any further questions / concerns you may still have. Our contact information is: 1-800-290-0465 / service@southshorefurniture.com
1 guest found this review helpful. Did you?

Do NOT buy this Brand! CHEAP quality + DAMAGED

1 out of 5 stars
Would not recommend
slksi - 3 months ago, Verified purchaser
I am So disappointed in purchasing this brand. This picturers are Not doing us customers any justice!!! All the materials are CHEAP quality. Let alone all the itetms (pieces) are damaged with scratches, Chips and coming apart! For a Brand NEW product that I purchase I expect BRAND NEW and if the Manufacturure makes this product, they should either do it Rightt or Not do it at all. Do NOT Buy this brand! I am also very unhappy and very disappointed with Target to have this product for sale, while they offer Quality materials so that people keep cominng back and TRUST the products they sell/offer to their customers.
1 reply from South Shore Team team - 2 months ago
Dear Sir or Madam, thank you for taking the time to share your experience with us and we're sorry to hear that you are not satisfied with your purchase. You may reach out to our Customer Service team so we may assist you under warranty and answer any further questions / concerns you may still have. Our contact information is: 1-800-290-0465 / service@southshorefurniture.com
quality: 1 out of 5
ease of assembly: 1 out of 5
value: 1 out of 5
design: 1 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Beautiful chest, well made

5 out of 5 stars
relbeig - 7 months ago
originally posted on southshore.com
Bought this a couple of weeks ago and really happy with it. It is very well made and sturdy. Instructions were simple and it was very easy to put together. Looks very stylish in my guest room.
1 reply from Customer Service team - 7 months ago
Hi! Thank you for taking the time to write this amazing review :) We appreciate you!
Did you find this review helpful?

White dresser

1 out of 5 stars
Mandy Majano - 9 months ago, Verified purchaser
Dresser hardware was mislabeled which made it very difficult to put together. It also came with some chips in the wood.
1 reply from SouthShoreCustomerService team - 9 months ago
Hello, we are really sorry that you received parts that are damaged. Please note that you have a 5-year warranty regarding replacement parts. Thank you and have a great day!
ease of assembly: 1 out of 5
quality: 1 out of 5
design: 1 out of 5
value: 1 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Piece of junk

1 out of 5 stars
Chest South Shore Black - 1 year ago, Verified purchaser
Received this dresser today and my husband put it together. None of the drawers fit properly and there is a gap between dresser top, and top drawer. Now I must find a way to return this junk to Target, after paying over $200 for it. Gave 1 star because zero stars isn’t an option!
1 reply from South Shore Team team - 1 year ago
Dear Sir or Madam, thank you for taking the time to share your experience with us and we're sorry to hear that you are not satisfied with your finished product. You may reach out to our Customer Service team so we may assist you under warranty and answer any further questions / concerns you may still have. Our contact information is: 1-800-290-0465 / service@southshorefurniture.com
value: 1 out of 5
quality: 1 out of 5
ease of assembly: 5 out of 5
design: 1 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

Disappointing

1 out of 5 stars
Jewel - 1 year ago
originally posted on southshore.com
I purchased this product and to my dismay it was not like pictured. The drawers are smaller than expected. There are gaps between the drawer and the back panel. Also there is a weird opening at the top of the back panel where it should be closed off. I am not happy about this product
1 reply from Customer Service team - 1 year ago
Dear Madam, thank you for taking the time to share your experience with us and we're sorry to hear that you are not satisfied with your finished product. You may reach out to our Customer Service team so we may assist you under warranty and answer any further questions / concerns you may still have. Our contact information is: 1-800-290-0465 / service@southshorefurniture.com
1 guest found this review helpful. Did you?

Cheaply Made

1 out of 5 stars
Thumbs Down - 1 year ago, Verified purchaser
Cheap materials- the drawers fall off the tracks every single day.
1 reply from SouthShoreCustomerService team - 1 year ago
Hi, thank you for purchasing some South Shore furniture. However, we feel sorry for the inconvenience you have experienced and would like to take some time with you to analyze the situation and find a solution as it comes with a 5-year limited warranty. If you would like to discuss this with one of our agent, please reach us 7-days a week at 1-800-290-0465 or services@southshorefurniture.com. Have an excellent day!
design: 1 out of 5
value: 1 out of 5
ease of assembly: 1 out of 5
quality: 1 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

Looks Good

4 out of 5 stars
Would recommend
Dean - 2 years ago, Verified purchaser
My husband put this together, seemed like a lot of work, but he’s handy. Quality of finish is a tad subpar in couple of spots, but you don’t notice overall.
1 reply from SouthShoreCustomerService team - 2 years ago
We thank you for taking the time to leave comments. Thank you for choosing South Shore and if you have any questions or requests let us know and we will be happy to help you.
value: 4 out of 5
design: 5 out of 5
ease of assembly: 3 out of 5
quality: 4 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

(no review title)

3 out of 5 stars
Alice Rice - 2 years ago
Came in with a couple of dents on top. Other wise simple and cute.
1 reply from SouthShoreCustomerService team - 2 years ago
Dear Alice, thank you for taking the time to share your experience with us and we're sorry to hear that you received a damaged top. You may reach out to our Customer Service team so we may send you a replacement panel. Our contact information is: 1-800-290-0465 / service@southshorefurniture.com
1 guest found this review helpful. Did you?

Hard to assemble

4 out of 5 stars
Would recommend
Kaybee - 3 years ago, Verified purchaser
I like the dresser. The assembly process was horrible. It really needs two people to assemble. It says that in the instructions. I had to hire someone because it was so difficult.
1 reply from SouthShoreCustomerService team - 3 years ago
Good morning, Thank you for taking the time to leave a review and we are sorry to hear you had some issues with the assembly. Please don't hesitate to reach out to us at 1-800-290-0465 if there is anything we can assist you with. Have a great day!
design: 5 out of 5
ease of assembly: 1 out of 5
quality: 5 out of 5
value: 4 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

(no review title)

5 out of 5 stars
Would recommend
Katy - 3 years ago, Verified purchaser
It took a while to assemble but it looks really nice and is very sturdy, actually it's perfect for what we wanted it for!
design: 5 out of 5
ease of assembly: 4 out of 5
quality: 5 out of 5
value: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Pleasantly surprised

4 out of 5 stars
Would recommend
Jram - 3 years ago, Verified purchaser
Item shipped quickly and arrived within a week. We did have an issue with the delivery company that was a bit disappointing, but that is separate from the product itself. Shipment arrived without damage at least. My husband and I put it together in about 30-40 mins with little difficulty. Our daughter likes how tall it is, the 5 drawers and the depth of the drawers are sufficient. It's sturdy and seems like it will hold up for the short term use we know we'll need from it.
1 reply from South Shore Team team - 3 years ago
Hello, thank you for taking the time to leave feedback, it is truly appreciated. :) South Shore Team
ease of assembly: 4 out of 5
quality: 4 out of 5
design: 5 out of 5
value: 4 out of 5
Did you find this review helpful?

Awesome Dresser - Must Buy!

5 out of 5 stars
Would recommend
SunshineK - 3 years ago, Verified purchaser
Purchased this dresser for my daughter. She and I both love the look and its durability. This is NOT a flimsy piece of furniture. Great instructions. Well worth the price of buying this on sale for $210 versus paying $600+ for a dresser at a furniture store. I highly recommend the South Shore collection!
design: 5 out of 5
ease of assembly: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
value: 5 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Easy and Elegant Dresser

5 out of 5 stars
Would recommend
Jenny - 3 years ago, Verified purchaser
this dresser looked super nice after being put together and all the pieces and manual were easy to follow.
1 reply from South Shore Team team - 3 years ago
Hello Jenny, Thank you for taking the the time to leave a nice review. It is truly appreciated!
design: 4 out of 5
ease of assembly: 4 out of 5
quality: 4 out of 5
value: 4 out of 5
Did you find this review helpful?

WORST DRESSER

1 out of 5 stars
Would not recommend
Britt - 4 years ago, Verified purchaser
To be entirely honest, worst $200+ I've ever spent. The dresser was not easy to assemble--it took us over 3 hours. The directions were very vague and barely helped. The dresser stayed together and worked fine for about 2 weeks, before the whole literally fell apart. Luckily, the first time that happened I was able to fix it. The second time, it would not stay together. In fact, one morning when I was opening one of the drawers, it collapsed and scratched my whole thigh. My dad and I tried multiple times to fix it, but since I spent so much on it and live in a small space, I could not just purchase a new dresser. So instead, we ended up gluing everything to stay together. And even then, nothing fits properly (shown in the picture). Not to mention, for the size of the dresser, and how clunky it is, it does not fit nearly as many things as I'd wished. I am a fan of Target, but this dresser, they should be embarrassed to be selling.
1 reply from South Shore Team team - 4 years ago
Hello, thank you for taking the time to review this product, it will definitely help us improving our furniture in the future. We could definitely assist you with the inconvenience you are encoutering, as it is covered by a 5 year warranty. To do so, please give us a call at 1-800-290-0465
quality: 1 out of 5
design: 2 out of 5
7 guests found this review helpful. Did you?

(no review title)

3 out of 5 stars
Tiff - 5 years ago, Verified purchaser
The directions for this chest are awful! Just pictures honestly. One month later and I haven't finished constructing it yet. Such a shame for a nice looking piece of furniture.
Did you find this review helpful?

(no review title)

5 out of 5 stars
Would recommend
Smorris - 5 years ago, Verified purchaser
It’s easy to put together and sturdy.
Did you find this review helpful?

(no review title)

3 out of 5 stars
Momof3 - 6 years ago, Verified purchaser
Product was great but the directions were absolutely awful. Pictures and characters.
design: 3 out of 5
quality: 3 out of 5
Did you find this review helpful?

Great 5 drawer dresser

5 out of 5 stars
Would recommend
Linda16 - 6 years ago
The directions were easy to understand, took a couple of hours. Looks nice, it will get used. I like the styling and light wood color. It also, came with a mounting bracket for the back, good idea.
design: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Nice Piece for the price

4 out of 5 stars
Would recommend
shaned - 7 years ago
nice good looking piece, basic assembly arrived with one piece that was chipped, i called and they replaced it within 4 days no questions asked
quality: 4 out of 5
value: 4 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Get top deals, latest trends, and more.

Privacy policy

Footer

About Us

About TargetCareersNews & BlogTarget BrandsBullseye ShopTarget's Coronavirus ResponseSustainability & ESGPress CenterAdvertise with UsInvestorsAffiliates & PartnersSuppliersTargetPlus

Help

Target HelpReturnsTrack OrdersRecallsContact UsFeedbackAccessibilitySecurity & FraudTeam Member Services

Stores

Find a StoreClinicPharmacyOpticalMore In-Store Services

Services

Target CircleRedCardTarget AppRegistrySame Day DeliveryOrder PickupDrive UpFree 2-Day ShippingShipping & DeliveryMore Services
PinterestFacebookInstagramTwitterYoutubeTiktokTermsCA Supply ChainPrivacyCA Privacy RightsDo Not Sell My Personal InformationInterest Based Ads