Target Black FridayNew ArrivalsChristmasHoliday Hosting & EntertainingGift IdeasAI Gift FinderClothing, Shoes & AccessoriesToysElectronicsBeautyGift CardsHomeFurnitureCharacter ShopBabyKitchen & DiningGroceryHousehold EssentialsSchool & Office SuppliesVideo GamesMovies, Music & BooksSports & OutdoorsBackpacks & LuggagePersonal CareHealthPetsUlta Beauty at TargetTarget OpticalParty SuppliesClearanceTarget New Arrivals Target Finds #TargetStyleHanukkahStore EventsAsian-Owned Brands at TargetBlack-Owned or Founded Brands at TargetLatino-Owned Brands at TargetWomen-Owned Brands at TargetLGBTQIA+ ShopTop DealsTarget Circle DealsWeekly AdShop Order PickupShop Same Day DeliveryRegistryRedCardTarget CircleFind Stores
OtterBox STRADA SERIES Case for Apple iPhone 6 Plus/6S Plus - Saddle (77-52623) - New - 2 of 4OtterBox STRADA SERIES Case for Apple iPhone 6 Plus/6S Plus - Saddle (77-52623) - New - 3 of 4OtterBox STRADA SERIES Case for Apple iPhone 6 Plus/6S Plus - Saddle (77-52623) - New - 4 of 4
OtterBox STRADA SERIES Case for Apple iPhone 6 Plus/6S Plus - Saddle (77-52623) - New - 1 of 4

OtterBox STRADA SERIES Case for Apple iPhone 6 Plus/6S Plus - Saddle (77-52623) - New

$29.95 reg $49.95
Sale 
save $20.00 (40% off)

In Stock

Sold & shipped by A4C
Eligible for registries and wish lists

Sponsored

About this item

Highlights

  • Booklet-style folio protects your screen and your privacy
  • The magnetic latch secures the folio in closed and open positions
  • Soft-touch synthetic material resists fingerprints, scratches, and scuffs
  • Folio's interior card holder secures a card or cash
  • Easy to Install

Description

Slim, modern iPhone 6 Plus & 6S Plus Folio case with a pocket simplifies your life. The folio stays in place with a magnetic closure that covers the touchscreen or folds to the back. Its card slot holds essentials like an ID, bank card, or even cash. And, its slim form and sleek exterior make it pocket-friendly.
Model Compatibility: Apple iPhone 6 Plus
Dimensions (Overall): 1.0 inches (H) x 4.0 inches (W) x 7.0 inches (D)
Weight: .33 pounds
Electronics Condition: New
IP rating: IP68
Package Quantity: 1
Material: Aluminum
Battery: No Battery Used
Warranty: 90 Day Limited Warranty. To obtain a copy of the manufacturer's or supplier's warranty for this item prior to purchasing the item, please call Target Guest Services at 1-800-591-3869
TCIN: 89219775
UPC: 660543387848
Origin: made in the USA
The above item details were provided by the Target Plus™ Partner. Target does not represent or warrant that this information is accurate or complete. On occasion, manufacturers may modify their items and update their labels.
We recommend that you do not rely solely on the information presented. If you have a specific question about this item, you may consult the item's label, contact the manufacturer directly or call Target Guest Services at 1-800-591-3869.
If the item details aren’t accurate or complete, we want to know about it.

Shipping details

Estimated ship dimensions: 7 inches length x 4 inches width x 1 inches height
Estimated ship weight: 0.33 pounds
item ships from third party seller: A4C

Return details

This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 30 days of the date it was purchased in store, shipped, delivered by a Shipt shopper, or made ready for pickup.
See the return policy for complete information.

Q: What type of protection does the case provide?

submitted by AI Shopping Assistant - 2 months ago
  • A: The case offers advanced impact protection along with a protective screen cover for added safety.

    submitted byAI Shopping Assistant - 2 months ago
    Ai generated

Q: Is the case easy to install on the phone?

submitted by AI Shopping Assistant - 2 months ago
  • A: Yes, the OtterBox STRADA SERIES case is designed for easy installation.

    submitted byAI Shopping Assistant - 2 months ago
    Ai generated

Q: Can I access all ports and buttons with this case?

submitted by AI Shopping Assistant - 2 months ago
  • A: Yes, the case retains access to all ports, buttons, and the camera.

    submitted byAI Shopping Assistant - 2 months ago
    Ai generated

Q: What is the design style of the case?

submitted by AI Shopping Assistant - 2 months ago
  • A: The case features a slim and stylish design that complements your personal style.

    submitted byAI Shopping Assistant - 2 months ago
    Ai generated

Q: Does the case have a card slot feature?

submitted by AI Shopping Assistant - 2 months ago
  • A: Yes, it includes a convenient vertical card slot for cash or a card.

    submitted byAI Shopping Assistant - 2 months ago
    Ai generated

Related Categories

2.5 out of 5 stars with 14 reviews
1 out of 5 stars
12 September, 2023
originally posted on otterbox.com
Image

Substandard

Finish is falling off after a few weeks. Not likely to keep for a long term.
1 reply from Customer Service team - 2 years ago
Hello! We apologize that you are experiencing an issue with your Strada Series case. We have a great warranty and we would be more than happy to assist with this issue. Please give our CS Team a call at 1-855-688-7269 and we are happy to help!
Cynthia Brown
Did you find this review helpful?
1 out of 5 stars
18 August, 2023
originally posted on otterbox.com
Image

help

i have tried twice to return this item it does not work for my phone
1 reply from Customer Service team - 2 years ago
Hello! We apologize that this is the incorrect case for your device. It looks like we set up a return for that product for you on 8-8-2-2023. If there is something about that return label that we may assist with, please reach out to our Customer Service Team at 1-855-688-7269. We are happy to help or answer any questions about cases that will work for your specific device, and we look forward to processing your return!
Sheryl
Did you find this review helpful?
5 out of 5 stars
8 November, 2022
originally posted on otterbox.com
Image

My second purchase of this case.

A fine case, classy looking and durable. I like the "book" style opening.
Did you find this review helpful?
5 out of 5 stars
21 October, 2022
originally posted on otterbox.com
Image

New case

Good stuff !! Preferred black but older model so out of I assume ?? Well worth the money …keep up the good work !!
Charles Conti
Did you find this review helpful?
2 out of 5 stars
19 April, 2021
originally posted on otterbox.com
Image

It broke within a week

It broke within a week of having it. It happened when I tried removing my cards from the back card slot. Something needs to be done about this case issue
1 reply from Customer Service Team team - 5 years ago
Hi there! We're sorry to hear about the damage to your Strada Series case! It's certainly unusual to hear that your case broke while you were removing your cards. The good news is, we have a great warranty, so feel free to call us at 1-855-688-7269, and we can get a warranty claim started for you. Best, OtterBox Customer Service Team
atpcc1
Did you find this review helpful?
1 out of 5 stars
12 March, 2021
originally posted on otterbox.com
Image

Poorly made

It’s been 2 weeks and the part of the case for the wallet has come apart. It is not magnetic and meant to be separated from the phone. so it’s basically a folder for my phone that doesn’t stay on and is not connected. So, my phone can slip out anytime. Also, the sleeve that holds the credit cards is just one slot and I put three cards in it and it already started to get worn and loose so I don’t think credit cards and such are very secure (they can fall out easily as soon as the slot stretches out a bit).
1 reply from Customer Service Team team - 5 years ago
Hi there, We're so sorry you're not exactly in love with this Strada Series Folio case! New cases require a period of consistent use to 'break things in.' After a few weeks, it should lay flatter and be able to hold more cards. If you're willing to give this one more shot, we'd be happy to take things from the top with a warranty replacement case which should go the distance this time around. Please feel free to set one up here: bit.ly/warrantyotter If you're having trouble with that form, contact us at (855) 688-7269 Best, OtterBox Customer Service Team
Sad otter box
Did you find this review helpful?
1 out of 5 stars
25 October, 2020
originally posted on otterbox.com
Image

Seems to fit incorrectly around camera

I have an iPhone 6Plus and this cover obstructs part of my camera. The hole is not cut properly and covers a corner of the camera
1 reply from Customer Service Team team - 5 years ago
Hi Blang, Thanks for reaching out! It is strange that this Strada Series Folio case is obstructing the camera on your iPhone 6 Plus. This is not normal as our products are designed to work seamlessly with their device. Is there any chance that you might have the iPhone 7/8 Plus? The dimensions of the two phones are the same, minus the camera area. Either way, we’d like to get to the bottom of this mystery. Please reach out to us at the link below, and we’ll gladly assist in any way that we can! https://www.otterbox.com/en-us/contact-us Kindly, OtterBox Customer Service Team
Blang
Did you find this review helpful?
2 out of 5 stars
3 July, 2018
originally posted on otterbox.com
Image

Low Quality

I bought a black cover like this one over 2 years ago and it lasted up until recently. Unfortunately it looks like it was discontinued. I really liked it, phone never broke and gave me privacy with the cover, but this one is falling apart and i’ve had it for only a couple of weeks; looks better but doesn’t seem like it will last long. Hope they bring back the old one.
1 reply from Customer Service team - 7 years ago
Hi Iphone12, We are sorry that your second Strada case is not giving you a typical OtterBox experience. This is certainly odd and we absolutely want to get things back on track as soon as possible. When you have a moment, please give our friendly Otters a call at 1-855-688-7269 and we will gladly help out. If needed we will get a warranty replacement set up! Sincerely, OtterBox Customer Service Team
Iphone12
Did you find this review helpful?
3 out of 5 stars
27 October, 2017
originally posted on otterbox.com
Image

This case may have been faulty.

This case cover did not close and would not lock on to the magnet
1 reply from Customer Service Team team - 8 years ago
Hey there Lorraine! We're so sorry to hear that your Strada wasn't closing properly! This is definitely odd, as normally the case snaps together pretty securely. Our records show that we already have a warranty replacement on its way to you, and we're so happy that you're giving this another shot! We're confident that a new Strada will deliver on the quality that you expect from OtterBox. If you have any additional questions, please feel welcome to ring up our friendly Otters at 1-855-688-7269, and they'll be glad to further assist you! Warmly, OtterBox Customer Service Team
Lorraine
Did you find this review helpful?
3 out of 5 stars
2 March, 2017
originally posted on otterbox.com
Image

Good phone case

Nice looking case , love colour and leather :) Negative - Card holder only fits ONE card !!! I tryed 2 cards in the holder but then the cover doesnt close properly:(
1 reply from Customer Service Team team - 9 years ago
Hi Zella, Thanks for your feedback! We are sorry that this Strada case is giving you trouble with storing more than one card. You should be able to fit one in the vertical slot and another in the interior pocket behind the case/phone. Check out the link below for photos that explain in better detail. http://www.otterbox.com/en-us/iphone-6-plus-6s-plus/strada-series-folio-case/apl40-iphp15.html Of course please feel free to give our knowledgeable Otters a call at 1-855-688-7269 if you have any questions. We are happy to help! Sincerely, OtterBox Customer Service Team
Zella11
Did you find this review helpful?
2 out of 5 stars
21 January, 2017
originally posted on otterbox.com
Image

Not really happy. Ehhh.....

I bought the strada case about 3-4 months ago because of their well known brand and durable product, thinking it will last longer than other folio I've had but I am disappointed. After 2 months in the magnet is not as strong and the flap where the magnet is at is starting to peel and the thread is showing from the flap which is becoming an eye sore to me and I'm a afraid if I trim it short the stitches around the magnet might get all loose. Overal the case is great, I love the case the day I bought it. I was just hoping a little longer than 4 months for its price.
1 reply from Customer Service Team team - 9 years ago
Hi Jullie, We are sorry that this Strada case is not living up to our high OtterBox standards. We completely understand why this is disappointing and we absolutely want to help out with this unusual dilemma. Please give our friendly Otters a call at 1-855-688-7269, and we will be more than happy to get a warranty replacement case lined up in practically no time at all! Best, OtterBox Customer Service Team
Jullie
Did you find this review helpful?
2 out of 5 stars
27 November, 2016
originally posted on otterbox.com
Image

Meh...

I bought this about 3-4 months ago and I notice a lot of things that are different. First is the stand, when it doesn't work and the structure for the silicone doesn't stop at the arranged marks. Next, the flap is starting to peel on the inside and I notice the string used to stitch is getting out. Also the magnet is not as strong so I lost a $20 bill stored inside. Thirdly, the non hard leather on the outside is starting to get dirty and peeling a lot. I also notice some bubbles forming on the outside and it's a bit eye soring. Overall, a great function and concept of a wallet case with protection as the main concept. Always stick to otterbox. I'm too loyal to leave otterbox so this experience won't affect me much.
1 reply from Customer Service Team team - 9 years ago
Hi there, Thanks for being a fan of our products! We’re sorry that this Strada case has seen better days. We completely understand why this is disappointing and we certainly want to get things turned around as soon as possible. Please give our friendly Otters a call at 1-855-688-7269, and we will be more than happy to get a new warranty replacement arranged in practically no time at all! Best, OtterBox Customer Service Team
Loyal Otter Reviewer
Did you find this review helpful?
2 out of 5 stars
5 July, 2016
originally posted on otterbox.com
Image

magnet in flap loose

i was happy in the first month, but after a while the flap did not close anymore. the magnet in the flap seems to be lost, maybe something in the design that has to be improved.
1 reply from Customer Service Team team - 9 years ago
Hi Francisco, We’re sorry that the folio cover on this Strada case is no longer closing. We want to assure you that this is not typical and we certainly want to help out! We can easily resolve this through our warranty. Simply give our friendly Otters a call at 1-855-419-7417, and we will be happy to get a warranty replacement set up for you. Of course, you can also get the warranty arranged on our website via the link below if that is easier. https://www.otterbox.com/en-us/warranty-claim Best, OtterBox Customer Service Team
fancisco
Did you find this review helpful?
2 out of 5 stars
2 March, 2016
originally posted on otterbox.com
Image

Expected more from an Otterbox

This case does provide a lot of protection. I'll give it that. I'm just not impressed with the front folio cover though. It seems to want to flop up and down a little bit. I wish the same leather that's on the outside would have been used on the inside also. Not 5 minutes after I received the case yesterday and put the phone in it I set it down with the cover folded back. The table wasn't perfectly clean, and now I've got a stain that won't wipe off. I wouldn't have had that problem with either my Otterbox Defender or my all leather wallet case made by another company.
1 reply from Customer Service Team team - 10 years ago
Hey Greg, Doesn't sound like you've had at all the Otter experience that we had planned for you with the stylish OtterBox Strada! And so it goes that we call "do-over!" Just give our friendly Otters a quick call at 1-855-688-7269, and we'll be more than happy to set you up with a brand-new warranty replacement that we're confident will give you an entirely different (and better) perspective of what the case truly has to offer! Cheers, OtterBox Customer Service Team
GregP74
Did you find this review helpful?

Get top deals, latest trends, and more.

Privacy policy

Footer

About Us

About TargetCareersNews & BlogTarget BrandsBullseye ShopSustainability & GovernancePress CenterAdvertise with UsInvestorsAffiliates & PartnersSuppliersTargetPlus

Help

Target HelpReturnsTrack OrdersRecallsContact UsFeedbackAccessibilitySecurity & FraudTeam Member ServicesLegal & Privacy

Stores

Find a StoreClinicPharmacyTarget OpticalMore In-Store Services

Services

Target Circle™Target Circle™ CardTarget Circle 360™Target AppRegistrySame Day DeliveryOrder PickupDrive UpFree 2-Day ShippingShipping & DeliveryMore Services
PinterestFacebookInstagramXYoutubeTiktokTermsCA Supply ChainPrivacy PolicyCA Privacy RightsYour Privacy ChoicesInterest Based AdsHealth Privacy Policy