Badger Basket Doll Bunk Beds with Ladder and Storage Armoire

Badger Basket Doll Bunk Beds with Ladder and Storage Armoire - image 1 of 2Badger Basket Doll Bunk Beds with Ladder and Storage Armoire - image 2 of 2
Badger Basket Doll Bunk Beds with Ladder and Storage Armoire - image 1 of 2
$46.99When purchased online

About this item

Highlights

  • Doll bed with storage closet
  • Includes a ladder, padded mats, 3 hangers
  • For all dolls up to 22 inches
  • Fits American Girl, My Life As, Madame Alexander, Our Generation, Bitty Baby, and WellieWishers

Specifications

Number of Pieces: 7

Dimensions (Overall): 20.0 Inches (H) x 12.0 Inches (W) x 31.0 Inches (D)

Weight: 15.2 Pounds

Suggested Age: 3 Years and Up

Features: Holds 2 Dolls

Assembly Details: Adult Assembly Required, Tools Not Provided

CPSC Choking Hazard Warnings: Choking_hazard_small_parts

Includes: Mattress, Ladder

Fits Doll Size: 22 Inches

Material: Cotton, Polyester, Wood, MDF (Medium-Density Fiberboard)

Battery: No Battery Used

Care & Cleaning: Spot or Wipe Clean

TCIN: 10856466
UPC: 046605718568
Item Number (DPCI): 086-04-0277
Origin: Imported

Description

Badger Basket's Doll Armoire Bunk Bed with Ladder features a nicely sized storage closet at one end of the bed with curtain doors to hide what's inside. Includes a ladder and three hangers for extra fun and realism. Bunks have padded mats with attached pillow. For children ages three and up and dolls up to 22 inches. Made with Wood, MDF, and fabric. Wipe, spot clean, and hand wash as needed. Overall assembled dimensions: 31 inches L x 11.5 inches W x 20 inches H. Adult assembly required.
If the item details above aren’t accurate or complete, we want to know about it.

Shipping details

Estimated ship dimensions: 25 inches length x 12 inches width x 6 inches height
Estimated ship weight: 15.2 pounds
We regret that this item cannot be shipped to PO Boxes.
This item cannot be shipped to the following locations: United States Minor Outlying Islands, American Samoa (see also separate entry under AS), Puerto Rico (see also separate entry under PR), Northern Mariana Islands, Virgin Islands, U.S., APO/FPO, Guam (see also separate entry under GU)
This item ships in its original packaging, revealing what’s inside. ·Details

Return details

This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 90 days of the date it was purchased in store, shipped, delivered by a Shipt shopper, or made ready for pickup.
See the return policy for complete information.

Q: Can you close the curtains on the side? Thank you!

submitted by J - 3 years ago
  • A: Thank you for you question. Yes, you can close the curtains.

    submitted byBadger Basket Specialist - 3 years ago
    Brand expert

Q: will this bed fit baby alive dolls?

submitted by MrsH - 5 years ago
  • A: Thank you for your question. This item is designed for dolls up to 22 inches. It will fit 18 inch dolls such as American Girl, My Life As, Madame Alexander, and Our Generation; and also fits 15 inch American Girl Bitty Baby dolls and 14.5 inch American Girl WellieWishers dolls. Here are all measurements of the item in case you have further questions: Overall assembled dimensions 31 inches L x 11.5 inches W x 20 inches H. Bed measures 26 inches L x 11.5 inches W x 20 inches H (interior length of bed is 23.25 inches). Armoire measures 9.5 inches L x 6.25 inches W x 18 inches H. Ladder measures 5 inches L x 1-3/8 inches W x 19.5 inches H. There is 11.5 inches of clearance between the top and bottom bunks. Adorable hangers measure 5.25 inches W x 4 inches H x 3/16 inch thick. Assembled weight: 13.6 pounds. All measurements approximate. All information accurate at time of posting but can vary over time.

    submitted byBadger Basket Specialist - 5 years ago
    Brand expert

Q: What is the height of the top bunk and what is the distance between the top of the bottom bunk and the bottom of the top bunk?

submitted by Dot - 5 years ago
  • A: Hello, here are all the measurements for this item: Overall assembled dimensions 31 inches L x 11.5 inches W x 20 inches H. Bed measures 26 inches L x 11.5 inches W x 20 inches H (interior length of bed is 23.25 inches). Armoire measures 9.5 inches L x 6.25 inches W x 18 inches H. Ladder measures 5 inches L x 1-3/8 inches W x 19.5 inches H. There is 11.5 inches of clearance between the top and bottom bunks. Adorable hangers measure 5.25 inches W x 4 inches H x 3/16 inch thick. Assembled weight: 13.6 pounds. All measurements approximate.

    submitted byBadger Basket Specialist - 5 years ago
    Brand expert

Q: Will this bed fit the our generation dolls?

submitted by MrsD123 - 5 years ago
  • A: Hello, this doll bed is for all dolls up to 22 inches including American Girl, My Life As, Madame Alexander, Our Generation, Bitty Baby, and WellieWishers.

    submitted byBadger Basket Specialist - 5 years ago
    Brand expert

Q: Do you have to keep the closet and the bed attached? Or are the 2 pieces glued?

submitted by midget - 5 years ago
  • A: We do not recommend that the armoire be used standalone. It's possible to not attach it to the bunk bed, but if not attached to the bunk bed, you would have open holes on both the armoire and the bunk bed and the item is not safety tested for play/use in that configuration. Also, the armoire has fabric curtained back and front. It doesn't have a solid wood panel back like our standalone armoires. If you want a standalone armoire, you can shop for Badger Basket Model 01201 or 01210. Thank you again for your interest in Badger Basket products!

    submitted byBadger Basket Specialist - 5 years ago
    Brand expert
4.0 out of 5 stars with 78 reviews
62% would recommend
29 recommendations
broad age appeal: 3.86 out of 5
quality: 3.52 out of 5
value: 3.71 out of 5

Bunk bed

1 out of 5 stars
Would not recommend
Ag - 1 year ago, Verified purchaser
This predrilled holes are too big. The screws slip out.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 1 year ago
hank you for taking the time to share your review and we apologize for the problem you experienced! It can be easily remedied! Badger Basket is happy to remedy any parts/item issue promptly under warranty. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone (1-800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST not including holidays).
Did you find this review helpful?

Arrived damaged

3 out of 5 stars
pma8963 - 2 years ago, Verified purchaser
This is cute but when we went to put it together the bed boards were damaged with holes all the way through them. Now, with play, it seems they would only get worse.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 2 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize for the problem you experienced! It can be easily remedied! All Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Badger Basket is happy to remedy any parts/item issue promptly under warranty. You should have received a yellow paper with the product that tells you how to contact Badger for warranty claims. If not, simply refer to our contact information on the product or packaging and contact Badger Basket. We have a parts request system available at our web site 24x7x365 to make things even less hassle and allow you to do things on your schedule. We ship out parts generally the same or our next business day. We use only first class mail/delivery services (no bulk mail), and we ship from central Wisconsin. So arrival time is based on your distance from central WI. We always email tracking numbers upon shipment (when available). If you have any further questions, just let Badger Basket know! We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email via the Badger Basket website or phone (800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST not including holidays).
quality: 3 out of 5
value: 3 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Don’t buy!

1 out of 5 stars
Would not recommend
Theblandfam - 3 years ago, Verified purchaser
Missing holes and couldn’t even put it together. Also, not eligible for a return. Such a waste.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 3 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. Please know that all Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket about ANY question or issue. We are happy to talk through any concern. You do not need to return the product to the store or contact the place of purchase if you have questions, need a part, would like help with assembly, etc. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging.
quality: 1 out of 5
broad age appeal: 1 out of 5
value: 1 out of 5
2 guests found this review helpful. Did you?

Do Not Buy HORRIBLE quality

1 out of 5 stars
Would not recommend
Jenny - 4 years ago
Kept Falling Apart And Was Very Hard To Build Would Definetly Not Reccomend.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 4 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. We do take all feedback seriously and regularly review feedback at company meetings. For future shoppers, please know that all Badger Basket products have a 30 day limited warranty. And, we also recently launched a YouTube channel, which includes an assembly video for this item and many more. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket about ANY question or issue. We are happy to talk through any concern. You do not need to return the product to the store or contact the place of purchase if you have questions, need a part, would like help with assembly, etc. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging. We strive for five stars and appreciate the opportunity to help our customers before they feel any frustration that would impact a review.
quality: 1 out of 5
value: 1 out of 5
2 guests found this review helpful. Did you?

(no review title)

5 out of 5 stars
Would recommend
GiGi - 4 years ago, Verified purchaser
My granddaughter, who is five, loved it. It took a little while to put it together but it was not hard if you followed the instructions. I thought it was well made and very sturdy.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 4 years ago
Thank you for taking the time to share your positive review. We appreciate your comments and feedback! Please don't hesitate to reach out to Badger Basket with any questions in the future. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone (www.badgerbasket.com, 800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST).
quality: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

We loved it!!

5 out of 5 stars
Would recommend
DadwithDaughter1 - 4 years ago, Verified purchaser
Bought two of these for our daughter who is obsessed with her dolls. A little confusing to put together could use better instructions. The YouTube video is awesome, they are nice and sturdy and very pleased with the item. I’ve noticed the bad reviews were over 7 years ago. Definitely different materials.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 4 years ago
Thank you for taking the time to share your encouraging review. Glad to hear the video was helpful to you. We do appreciate all feedback and continuously work on product improvements, so feel free to contact us directly with more comments on the printed assembly manual if needed. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket with any questions in the future. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone (www.badgerbasket.com, 800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST).
broad age appeal: 4 out of 5
quality: 4 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

(no review title)

5 out of 5 stars
Would recommend
nm - 4 years ago, Verified purchaser
I ordered this for my 5 yr old granddaughter for Christmas. I think she will love it! Put it together with no problems and it looks great. Good quality for the price and would buy again.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 4 years ago
Thank you for taking the time to share your positive review. We appreciate your comments and feedback and are glad to hear you're ready for the holiday. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket with any questions in the future. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone (www.badgerbasket.com, 800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST).
Did you find this review helpful?

Poorly Made

1 out of 5 stars
Would not recommend
ryk613 - 4 years ago, Verified purchaser
Item came broken. Screw holes were broken, so we could not put together. We tried to glue together, since this was a holiday present, and we wanted my daughter to have something, but it completely fell apart. Should have listened to other reviews and stayed away.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 4 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize for the problem you experienced. It can be easily remedied! All Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Badger Basket is happy to remedy any parts/item issue promptly under warranty. You should have received a yellow paper with the product that tells you how to contact Badger for warranty claims. If not, simply refer to our contact information on the product or packaging and contact Badger Basket. We have a parts request system available at our web site 24x7x365 to make things even less hassle and allow you to do things on your schedule. We ship out parts generally the same or our next business day. We use only first class mail/delivery services (no bulk mail), and we ship from central Wisconsin. So arrival time is based on your distance from central WI. The average is 3-5 days. We always email tracking numbers upon shipment (when available). Please don't hesitate to reach out to Badger Basket. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone (www.badgerbasket.com, 800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST).
quality: 1 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

(no review title)

5 out of 5 stars
Would recommend
Julia - 4 years ago, Verified purchaser
My daughter loves this. Its perfect for so many of her dolls.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 4 years ago
Thank you for taking the time to share your positive review. We appreciate your detailed comments and feedback! Please don't hesitate to reach out to Badger Basket with any questions in the future. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone!
Did you find this review helpful?

(no review title)

3 out of 5 stars
Would recommend
Eli - 5 years ago, Verified purchaser
This is a large item. Well made .. very sturdy and heavy. Took about 1 hour(for me at least) to assemble. My 6 yr old loves it
quality: 4 out of 5
Did you find this review helpful?

Highly dissertation

1 out of 5 stars
Paris - 5 years ago, Verified purchaser
My God daughter was so sxcited fo finally assemble and it came broken! It looked as if someone already tried to assemble, had no succes and then returned it.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize for the problem you experienced. All Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Badger Basket is happy to remedy any parts or hardware issue promptly under warranty. There is a yellow paper with the product that tells you how to contact us for warranty claims. If not, simply refer to our contact information on the product or packaging and contact Badger Basket. We have a parts request system available at our web site 24x7x365. We also have U.S.-based product specialists available by phone if needed. If replacement parts are needed, they are shipped promptly using only first class delivery services (no bulk mail), and we email tracking numbers upon shipment when available. Please don't hesitate to contact Badger Basket for any assistance!
Did you find this review helpful?

Badly Packaged/Handled

2 out of 5 stars
JA - 5 years ago, Verified purchaser
Have yet to see the finished product. Received by mail and there were broken pieces in the box. My husband was told we would receive replacement parts. Second package arrives with broken parts again, this time also the package box is broken. This will be 3rd time requesting new parts. My daughter is excited for this particular model so I will continue to be patient until we finally see this bed set up with all working pieces.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize you have had to request parts twice for the item. Normally that would not happen and we are very interested to get this resolved for you ASAP. Please don't hesitate to keep in touch with us at Badger Basket so we can be sure it's all taken care of in the end. We have U.S.-based customer service in Wisconsin and are happy to talk with you about the situation to address any questions. Perhaps there's just some issue with the particular delivery route you are on and extra packaging is needed, something like that. Don't hesitate to talk to us so we can resolve it. We are here to help.
Did you find this review helpful?

Very cute

4 out of 5 stars
Would recommend
HeavenSkylasmom - 5 years ago, Verified purchaser
The bunk bed is extremely cute and nicely made except for the front end is not glued together well enough. The head board part. I just put some wood glue on it and tada.. My girls love it
quality: 4 out of 5
broad age appeal: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Wobbly bed

1 out of 5 stars
Would not recommend
Say - 5 years ago, Verified purchaser
Bought this for my girls for Christmas. It was literally falling apart once it was assembled. The wood notches that are supposed to hold in the sides didn’t work and the whole thing was wobbly and just fell apart.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize for the problem you experienced. What you are describing isn't normal for the product, so generally we would request that the consumer contact Badger Basket to troubleshoot. If you can send photos or video, that is particularly helpful. All Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Badger Basket is happy to remedy any parts or hardware issue promptly under warranty. There is a yellow paper with the product that tells you how to contact us for warranty claims. If not, simply refer to our contact information on the product or packaging and contact Badger Basket. We have a parts request system available at our web site 24x7x365. We also have U.S.-based product specialists available by phone to walk through more detailed questions and to help with assembly or going over questions about the owner's manual. If replacement parts are needed, they are shipped promptly using only first class delivery services (no bulk mail), and we email tracking numbers upon shipment when available. Please don't hesitate to contact Badger Basket for any assistance!
quality: 1 out of 5
broad age appeal: 3 out of 5
Did you find this review helpful?

Disapppinted..

1 out of 5 stars
Would not recommend
Jhigh10 - 5 years ago, Verified purchaser
Very poorly assembled. It's cracked where the dowels are inserted and the pieces are falling apart from faulty glue. It's unfortunate I'm having to fix this 2 days befpre Christmas because I can't exchange it because it isn't sold in stores.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize for the problem you experienced. All Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Badger Basket is happy to remedy any parts or hardware issue promptly under warranty. There is a yellow paper with the product that tells you how to contact us for warranty claims. If not, simply refer to our contact information on the product or packaging and contact Badger Basket. We have a parts request system available at our web site 24x7x365. We also have product specialists available by phone to walk through more detailed questions and to help with assembly or going over questions about the owner's manual. If replacement parts are needed, they are shipped promptly using only first class delivery services (no bulk mail), and we email tracking numbers upon shipment when available. Please don't hesitate to contact Badger Basket for any assistance!
Did you find this review helpful?

(no review title)

1 out of 5 stars
Would not recommend
Carlav - 5 years ago, Verified purchaser
Poorl made.. once we got everything together it looked really cute.. until we went to move it.. it fell apart at the seems
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize for the problem you experienced. What you are describing isn't normal for the product, so generally we would request that the consumer contact Badger Basket to troubleshoot. If you can send photos or video, that is particularly helpful. All Badger Basket toys assemble tightly and should stay firmly together for years of use, needing only periodic check to re-tighten screws if needed (as is normal for any assembled wood furniture that is regularly used). All Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Badger Basket is happy to remedy any parts or hardware issue promptly under warranty. There is a yellow paper with the product that tells you how to contact us for warranty claims. If not, simply refer to our contact information on the product or packaging and contact Badger Basket. We have a parts request system available at our web site 24x7x365 to make things even less hassle and allow you to do things on your schedule, too. And when needed we have product specialists available by phone to walk through more detailed questions. If replacement parts are needed, they are shipped promptly using only first class delivery services (no bulk mail), and we email tracking numbers upon shipment when available.
quality: 1 out of 5
Did you find this review helpful?

Assembly

4 out of 5 stars
Would recommend
Candy - 6 years ago
We received without the screws to assemble and since my husband waited till middle of night on xmas eve to assemble he had to scavenge for parts but he found some and assembled and it seems sturdy. Daughter loved it the ladder fell complely apart within a week but i glued it back together over all good item for what i paid. My kids are gentle on toys so i expect it yo last quite some time. We actually chose this for the attached closet that was her favorite part.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 6 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize for the problem you experienced. For the missing hardware, normally we would resolve that promptly by sending the hardware out to you, but we do understand what you are saying in this case about it being a holiday gift that had to be prepared that night. But, what you are describing about the item falling apart isn't normal for the product, so generally we would request that the consumer contact Badger Basket to troubleshoot. All Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Badger Basket is happy to remedy any parts or hardware issue promptly under warranty. There is a yellow paper with the product that tells you how to contact us for warranty claims. If not, simply refer to our contact information on the product or packaging and contact Badger Basket. We have a parts request system available at our web site 24x7x365 to make things even less hassle and allow you to do things on your schedule, too. We would want to send you out the correct hardware, as well as see photos of and troubleshoot anything else that might be causing an issue. So please contact Badger Basket for help if needed and we will work through this with you!
quality: 3 out of 5
broad age appeal: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Bunk bed

5 out of 5 stars
Would recommend
Judy - 6 years ago
High quality of material
quality: 5 out of 5
broad age appeal: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Awesome gift

5 out of 5 stars
Would recommend
AnJsMoM - 6 years ago
Very cute. I love it so I'm sure my seven year old will too.
quality: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Lovely

5 out of 5 stars
Would recommend
SueS - 6 years ago
The item is a great value and well designed and well built. Takes a bit of time to put together but is well worth it in the end. The only draw back is the bedding which is definitely not the quality of the overall set,but it is a minor annoyance, otherwise would have been a 5 star item.
quality: 4 out of 5
broad age appeal: 4 out of 5
Did you find this review helpful?

Get top deals, latest trends, and more.

Privacy policy

Footer

About Us

About TargetCareersNews & BlogTarget BrandsBullseye ShopTarget's Coronavirus ResponseSustainability & ESGPress CenterAdvertise with UsInvestorsAffiliates & PartnersSuppliersTargetPlus

Help

Target HelpReturnsTrack OrdersRecallsContact UsFeedbackAccessibilitySecurity & FraudTeam Member Services

Stores

Find a StoreClinicPharmacyOpticalMore In-Store Services

Services

Target CircleRedCardTarget AppRegistrySame Day DeliveryOrder PickupDrive UpFree 2-Day ShippingShipping & DeliveryMore Services
PinterestFacebookInstagramTwitterYoutubeTiktokTermsCA Supply ChainPrivacyCA Privacy RightsDo Not Sell My Personal InformationInterest Based Ads