Father's Day GiftsGroceryClothing, Shoes & AccessoriesHomeOutdoor Living & GardenFurnitureKitchen & DiningElectronicsVideo GamesToysSports & OutdoorsMovies, Music & BooksBabyHousehold EssentialsBeautyUlta Beauty at TargetPersonal CareHealthPetsSchool & Office SuppliesCollegeArts, Crafts & SewingParty SuppliesLuggageGift IdeasGift CardsCharacter ShopBlack-Owned or Founded Brands at TargetTarget OpticalClearanceTarget New Arrivals Target Finds #TargetStyleBlack Beyond MeasureMás QueLGBTQIA+ ShopWomen-Owned Brands at TargetAsian-Owned Brands at Target Top DealsTarget Circle DealsWeekly AdShop Order PickupShop Same Day DeliveryRegistryRedCardTarget CircleFind Stores

Sponsored

Badger Basket Blossoms & Butterflies Doll Bunk Beds with Ladder

Badger Basket Blossoms & Butterflies Doll Bunk Beds with Ladder - image 1 of 4
Badger Basket Blossoms & Butterflies Doll Bunk Beds with Ladder - image 2 of 4
Badger Basket Blossoms & Butterflies Doll Bunk Beds with Ladder - image 3 of 4
Badger Basket Blossoms & Butterflies Doll Bunk Beds with Ladder - image 4 of 4
Badger Basket Blossoms & Butterflies Doll Bunk Beds with Ladder - image 1 of 4
$36.99 when purchased online

About this item

Highlights

  • Two dolls sleep in style
  • Includes a ladder and fabric bedding
  • For all dolls up to 20 inches
  • Fits American Girl, My Life As, Madame Alexander, Our Generation, Bitty Baby, and WellieWishers

Description

Badger Basket's Blossoms and Butterflies Doll Bunk Bed creates a focal point for play dates and doll collectors. Ornate carvings on the fancy end panels make this Doll Bunk Bed for two dolls to rest in style. Includes a ladder for extra fun and realism. Padded mats and pillows comfort your special dolls at nap time and bed time. For children ages three and up and dolls up to 20 inches. Made with Wood, MDF, and fabric. Wipe, spot clean, and hand wash as needed. Overall assembled dimensions: 22.5 inches L x 11.5 inches W x 17 inches H. Adult assembly required.
Number of Pieces: 1
Dimensions (Overall): 17.0 Inches (H) x 11.5 Inches (W) x 22.5 Inches (D)
Weight: 6.5 Pounds
Suggested Age: 3 Years and Up
Features: Holds 2 Dolls
Assembly Details: Adult Assembly Required, Tools Not Provided
CPSC Choking Hazard Warnings: Choking_hazard_small_parts
Includes: Pillows, Bed Sheet, Ladder, Bedspread
Fits Doll Size: 20 Inches
Material: Cotton, Polyester, Wood, MDF (Medium-Density Fiberboard)
Battery: No Battery Used
Care & Cleaning: Spot or Wipe Clean
Street Date: January 28, 2014
TCIN: 15227230
UPC: 046605718544
Item Number (DPCI): 086-04-0553
Origin: Imported
If the item details above aren’t accurate or complete, we want to know about it.

Shipping details

Estimated ship dimensions: 26 inches length x 13 inches width x 3 inches height
Estimated ship weight: 7.1 pounds
We regret that this item cannot be shipped to PO Boxes.
This item cannot be shipped to the following locations: United States Minor Outlying Islands, American Samoa (see also separate entry under AS), Puerto Rico (see also separate entry under PR), Northern Mariana Islands, Virgin Islands, U.S., APO/FPO, Guam (see also separate entry under GU)
This item ships in its original packaging, revealing what’s inside. ·Details

Return details

This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 90 days of the date it was purchased in store, shipped, delivered by a Shipt shopper, or made ready for pickup.
See the return policy for complete information.
2.6 out of 5 stars with 9 reviews
55% would recommend
9 recommendations
value: 5 out of 5
quality: 2.5 out of 5

Terrible Bed!

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Very upset - 7 years ago
I only gave a star because I was required to. The wood (if you can call it that) is very flimsy. The screws were not made to fit the holes in the bed. They were flat, not sharp and too wide. When my husband found the right size screws, thinner and sharp, he began putting the bed together with my daughter anxiously looking on. The first bedrail quickly split. He hopped it could be glued and began on the second. Every board he put a screw into split! At this point our daughter was in tears. We sent it back the next day and will never purchase a Badger Basket item again. I would advise you to do the same.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 7 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize for the problem you experienced. What you are describing isn't normal for the product, so generally we would request that the consumer contact Badger Basket to troubleshoot. All Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Badger Basket is happy to remedy any parts or hardware issue promptly under warranty. There is a yellow paper with the product that tells you how to contact us for warranty claims. If not, simply refer to our contact information on the product or packaging and contact Badger Basket. We have a parts request system available at our web site 24x7x365 to make things even less hassle and allow you to do things on your schedule, too. And when needed we have product specialists available by phone to walk through more detailed questions to ensure the product is assembled correctly. For example, sometimes rails split if the rail is upside down and the screw is being forced into the peg hole instead of the screw hole. Badger Basket is always happy to help in situations such as you describe above to ensure you get the product expected!
3 guests found this review helpful. Did you?

Terrible design!

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Jen Zuck - 7 years ago
Do not buy this bed unless you want to end up with a disappointed girl like me! My daughter spent her Christmas money on this and was super pumped when it arrived. Holes are not predrilled. All 8 screws are partially stripped coming out of the package. I can't get this back to the store fast enough. What a disappointment!
1 reply from Badger Basket Specialist team - 7 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize for the problem you experienced. What you are describing isn't normal for the product and we are very sorry it happened. The holes are all predrilled and there shouldn't be any issue with the hardware. Therefore, we would resolve these issues under warranty. All Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Badger Basket is happy to remedy any parts or hardware issue promptly under warranty. There is a yellow paper with the product that tells you how to contact us for warranty claims. If not, simply refer to our contact information on the product or packaging and contact Badger Basket. We have a parts request system available at our web site 24x7x365 to make things even less hassle and allow you to do things on your schedule, too. And when needed we have product specialists available by phone to walk through more detailed questions to ensure the product is assembled correctly, all assembly instructions are clear, etc.
quality: 1 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Beautiful bed

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Jeanie - 8 years ago
My daughter put her 2 dolls and put them next to her bed
1 guest found this review helpful. Did you?

Cheap product

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Kenya - 8 years ago
Wood not sturdy at all!! The wood stripped the day we put it together it was broke the next day!! Very cheap!
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. For future shoppers reading this review, please know that all Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket about any question or issue. There is no need to return the product to the store or contact the place of purchase if you have questions, need a part, would like help with assembly, etc. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging.
2 guests found this review helpful. Did you?

Disappointed

1 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Melissa - 8 years ago
Purchased for my daughter for Christmas and the holes were not pre-drilled so when we went to put together Christmas morning the wood split. One disappointed little girl.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. For future shoppers reading this review, please know that all Badger Basket products have a 30 day limited warranty and during the holidays we do expedite the shipping of parts. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket about any question or issue. You do not need to return the product to the store or contact the place of purchase if you have questions, need a part, would like help with assembly, etc. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging.
1 guest found this review helpful. Did you?

Very disappointed

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Greeny - 8 years ago
Very cheap. "You get what you pay for." Screws don't screw in. Dowels are too long. Wood split as we put it together. Will be returning asap.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. For future shoppers reading this review, please know that all Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket about any question or issue. There is no need to return the product to the store or contact the place of purchase if you have questions, need a part, would like help with assembly, etc. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging.
1 guest found this review helpful. Did you?

Bunk Beds

4 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Mandy - 8 years ago
I have not put this together yet, as it is a Christmas present for our 7yr old!! I bought this based on the other comments that it will fit an Our Generation/AG doll!! Looks super cute and I'm really excited to see it put together!!
Did you find this review helpful?

Very nice

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
AJR - 9 years ago
Very nice bed. My 5 year old loves it!!!!
Did you find this review helpful?

Very pleased..

4 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
mchollan9 - 9 years ago
I recently purchased this for my daughter who has 2 American Girl dolls. She absolutely loved it! The bunk beds fit the dolls perfectly. The assembly was not too bad, it took about 20 minutes. It would be helpful to have a 2nd pair of hands to help with the assembly. Also note, the ladder is not attached to the bunk beds.
quality: 4 out of 5
value: 5 out of 5
21 guests found this review helpful. Did you?

Get top deals, latest trends, and more.

Privacy policy

Footer

About Us

About TargetCareersNews & BlogTarget BrandsBullseye ShopSustainability & GovernancePress CenterAdvertise with UsInvestorsAffiliates & PartnersSuppliersTargetPlus

Help

Target HelpReturnsTrack OrdersRecallsContact UsFeedbackAccessibilitySecurity & FraudTeam Member Services

Stores

Find a StoreClinicPharmacyOpticalMore In-Store Services

Services

Target Circle™Target Circle™ CardTarget Circle 360™Target AppRegistrySame Day DeliveryOrder PickupDrive UpFree 2-Day ShippingShipping & DeliveryMore Services
PinterestFacebookInstagramXYoutubeTiktokTermsCA Supply ChainPrivacyCA Privacy RightsYour Privacy ChoicesInterest Based AdsHealth Privacy Policy