Learning Resources Botley the Coding Robot 2.0, Coding Robot for Kids, STEM Toy, Early Programming, Ages 5+
$79.99
In Stock
Free & easy returns
Return this item by mail or in store within 30 days for a full refund.
Sold & shipped by Learning Resources
Eligible for registries and wish lists
At a glance
About this item
Additional product information and recommendations
Discover more options
Frequently bought together
Guests also viewed
Guests are saying
The product offers an engaging way for young learners to explore coding concepts through play. Many guests appreciate its fun features and ease of use, especially for children aged 5 to 8. However, several guests have reported reliability issues, such as connectivity problems and battery drain, which can hinder the overall experience. Despite these concerns, the potential for educational value and creativity remains a highlight for many families.
Summary created by AI from text of reviews reflecting recent feedback provided across different star ratings (includes incentivized reviews)
2.2 out of 5 stars with 33 reviews
1 out of 5 stars
28 April, 2026
originally posted on http://www.learningresources.com

Not for Education Settings
As many have said, and I wish I noticed before purchasing, these are awful in a classroom setting. Not until I opened the first (of many) boxes that I read the instructions to notice that it says you can not use more than 4 at a time. Honestly, anything more than one at time creates issues. I was trying to use this in Kindergarten and Grade 1 as an excellent introduction to simple coding using the cards and the remote to match but it became a headache of lost connections, ridiculous 4 input codes to tie a remote to a bot which can easily get messed up with multiple bots, and lots of disappointed kids. Now I have multiple of these robots and can not use them as intended. Waste of money, time, and I have to answer for why they do not work to my admin and staff.
1 out of 5 stars
31 March, 2025
originally posted on http://www.learningresources.com

Botley is super disappointing
I purchased several of these to be used in a educational setting. Botley has great difficulties hooking up to it's remote and batteries die quickly. I am super disappointed. I really like the concept of being unplugged for our young learners. The frustration was too much to overcome. I wouldn't even give it a one star, but I didn't have a choice.
1 out of 5 stars
10 July, 2024
originally posted on http://www.learningresources.com

Stopped working after only a few uses
Stopped working after only a few uses. Was excited that there was this new version with all the added features! Well, it's seriously deceiving as it now won't work. It's a lot of money for a toy that can't be used, and I don't have a lot of it (money)... I wouldn't buy again nor recommend, sadly! It could have been a really nice toy and learning tool! :(
1 reply from Learning Resources team - 2 years ago
I'm sorry to hear your having issues with your Botley. We'd like to hear more about what Botley is doing (or not doing) so that we can provide some troubleshooting tips. Did you purchase it from us directly or can you provide that information. Look forward to hearing from you.
1 out of 5 stars
10 July, 2024
originally posted on Learning Resources, Inc.
Stopped working after only a few uses
Stopped working after only a few uses. Was excited that there was this new version with all the added features! Well, it's seriously deceiving as it now won't work. It's a lot of money for a toy that can't be used, and I don't have a lot of it (money)... I wouldn't buy again nor recommend, sadly! It could have been a really nice toy and learning tool! :(
1 reply from Learningresourcespwr team - 10 days ago
I'm sorry to hear your having issues with your Botley. We'd like to hear more about what Botley is doing (or not doing) so that we can provide some troubleshooting tips. Did you purchase it from us directly or can you provide that information. Look forward to hearing from you.
5 out of 5 stars
3 June, 2024
originally posted on http://www.learningresources.com

Super adorable starter coding robot for kindergarteners!
So cute! Easy to use.
1 out of 5 stars
28 December, 2023
originally posted on http://www.learningresources.com

Stopped responding and beeps repeatedly
Christmas gift for my 6 year old. After 3 days it has stopped working and beeps repeatedly. Super disappointing.
1 reply from Learning Resources team - 2 years ago
Sorry to hear that! Please visit us on our Learning Resources site under the “contact us” page and we will be happy to help.
1 out of 5 stars
28 December, 2023
originally posted on Learning Resources, Inc.
Stopped responding and beeps repeatedly
Christmas gift for my 6 year old. After 3 days it has stopped working and beeps repeatedly. Super disappointing.
1 reply from Learningresourcespwr team - 10 days ago
Sorry to hear that! Please visit us on our Learning Resources site under the "contact us" page and we will be happy to help.
1 out of 5 stars
27 December, 2023
originally posted on http://www.learningresources.com

Doesn't work
We got it out and went to program it but it will not move. Also completely drains the battery in minutes.
1 reply from Learning Resources team - 2 years ago
Oh no, Sorry to hear that! Please visit us on our Learning Resources site under the “contact us” page and we will be happy to take care of this right away!
1 out of 5 stars
26 December, 2023
originally posted on Learning Resources, Inc.
Doesn't work
We got it out and went to program it but it will not move. Also completely drains the battery in minutes.
1 reply from Learningresourcespwr team - 10 days ago
Oh no, Sorry to hear that! Please visit us on our Learning Resources site under the "contact us" page and we will be happy to take care of this right away!
2 out of 5 stars
13 December, 2023
originally posted on http://www.learningresources.com

Disappointing
Botley worked well for a bit but not now. Botley does not receive the sent code and is consistently displaying a blue light, makes a sound like an engine spluttering followed by multiple beeps.
1 reply from Learning Resources team - 2 years ago
Oh no, sorry to hear that! Please visit us on our Learning Resources page and we will be happy to look into this with you!
2 out of 5 stars
12 December, 2023
originally posted on Learning Resources, Inc.
Disappointing
Botley worked well for a bit but not now. Botley does not receive the sent code and is consistently displaying a blue light, makes a sound like an engine spluttering followed by multiple beeps.
1 reply from Learningresourcespwr team - 10 days ago
Oh no, sorry to hear that! Please visit us on our Learning Resources page and we will be happy to look into this with you!
2 out of 5 stars
16 March, 2023
originally posted on http://www.learningresources.com

Defective
Botley doesnt take more than 5-6 of commands, then stops. Tried adding more, still stops. Functions work, but with so limited programming it's terrible. Especially as gift for a small one.
1 reply from Learning Resources team - 3 years ago
I am so sorry to hear this, we want you to be happy with your purchase. Can you provide us with your purchase order number please. Was this purchased directly from us? I can look up the invoice if so. Please send us a video showing that this product is no longer working and a brief description of what it is doing or in your case, not doing. Look forward to hearing from you.
2 out of 5 stars
16 March, 2023
originally posted on Learning Resources, Inc.
Defective
Botley doesnt take more than 5-6 of commands, then stops. Tried adding more, still stops. Functions work, but with so limited programming it's terrible. Especially as gift for a small one.
1 reply from Learningresourcespwr team - 10 days ago
I am so sorry to hear this, we want you to be happy with your purchase. Can you provide us with your purchase order number please. Was this purchased directly from us? I can look up the invoice if so. Please send us a video showing that this product is no longer working and a brief description of what it is doing or in your case, not doing. Look forward to hearing from you.
1 out of 5 stars
13 March, 2023
originally posted on http://www.learningresources.com

Botley robot is not responding
It was fun playing for a while. Botley robot is however not responding after we change batteries. It dies not light up when codes are transmitted, it does not move along the black line. The lights only lit up when we move the wheels.
1 reply from Learning Resources team - 3 years ago
Hello! Thank you for reaching out to us. I do see you are located in Singapore? If this is the case, we do suggest that you return your product to the original place of purchase for a replacement or a refund. Unfortunately, we do not ship there so I would suggest to reach out to where you purchased it from if it is not working properly. I hope this helps and let us know if you have any other questions.
1 out of 5 stars
13 March, 2023
originally posted on Learning Resources, Inc.
Botley robot is not responding
It was fun playing for a while. Botley robot is however not responding after we change batteries. It dies not light up when codes are transmitted, it does not move along the black line. The lights only lit up when we move the wheels.
1 reply from Learningresourcespwr team - 3 years ago
Hello! Thank you for reaching out to us. I do see you are located in Singapore? If this is the case, we do suggest that you return your product to the original place of purchase for a replacement or a refund. Unfortunately, we do not ship there so I would suggest to reach out to where you purchased it from if it is not working properly. I hope this helps and let us know if you have any other questions.
1 out of 5 stars
12 March, 2023
originally posted on http://www.learningresources.com

I would not buy this again
I would not recommend this product. The idea is great however the product quality leaves much to be desired. Our botley lasted only 3 days before the product stopped working. The remote no longer pairs with the botley and there is no way to reset or troubleshoot it. Lot of people seem to have this issue and there is no resolution. The robot can no longer be programmed/controlled via the remote even though both devices have new batteries and lights and sounds turn on. For the price, this is definitely not worth it given the reliability issues and lack of support.
1 reply from Learning Resources team - 3 years ago
I am so sorry to hear this, we want you to be happy with your purchase. Can you provide us with your purchase order number please. Was this purchased directly from us? I can look up the invoice if so. Please send us a video showing that this product is no longer working and a brief description of what it is doing or in your case, not doing. Look forward to hearing from you
1 out of 5 stars
12 March, 2023
originally posted on Learning Resources, Inc.
I would not buy this again
I would not recommend this product. The idea is great however the product quality leaves much to be desired. Our botley lasted only 3 days before the product stopped working. The remote no longer pairs with the botley and there is no way to reset or troubleshoot it. Lot of people seem to have this issue and there is no resolution. The robot can no longer be programmed/controlled via the remote even though both devices have new batteries and lights and sounds turn on. For the price, this is definitely not worth it given the reliability issues and lack of support.
1 reply from Learningresourcespwr team - 10 days ago
I am so sorry to hear this, we want you to be happy with your purchase. Can you provide us with your purchase order number please. Was this purchased directly from us? I can look up the invoice if so. Please send us a video showing that this product is no longer working and a brief description of what it is doing or in your case, not doing. Look forward to hearing from you
3 out of 5 stars
2 January, 2023
originally posted on http://www.learningresources.com

Broke Quickly
This was a great toy for a few days. Thought provoking and exciting for all to play with. We were very careful with Botley but after a short period Botley only turns in circles. Pretty disappointing.
1 reply from Learning Resources team - 3 years ago
So sorry to hear that! Please provide us with your order number and we'll be happy to take a look at this and help out.
3 out of 5 stars
2 January, 2023
originally posted on Learning Resources, Inc.
Broke Quickly
This was a great toy for a few days. Thought provoking and exciting for all to play with. We were very careful with Botley but after a short period Botley only turns in circles. Pretty disappointing.
1 reply from Learningresourcespwr team - 10 days ago
So sorry to hear that! Please provide us with your order number and we'll be happy to take a look at this and help out.
1 out of 5 stars
28 September, 2022
originally posted on Learning Resources, Inc.
Botley is stuck spinning one wheel...
Was a lot of fun...until botley has decided to only spin one wheel constantly and no longer responds to directions. Lasted only a few months. When I sent a message to company 12 months ago I received no response. Sadly I think botley is going to be heading to the dump...
1 reply from Learningresourcespwr team - 10 days ago
We strive for 100% customer satisfaction! It is very important to us that you enjoy all your purchases from Learning Resources. If you are not 100% satisfied with your purchase, we encourage you to contact us for a refund or replacement within one year of purchase.