Easy Care: Machine wash cold, tumble dry low, fade resistant, wrinkle resistant, no ironing necessary; do not bleach, or use fabric softener
Superior weave for durability and a breathable soft touch
Suitable for a wide range of styles such as, mid century modern, coastal, farmhouse, industrial, glam, rustic, modern, boho, chic; as well as contemporary or traditional.
Description
Machine washable, easy care to keep your bed fresh. Duvet covers are the best way to give your bedroom and sanctuary a refresh. Pair our on trend duvet cover sets with your favorite duvet insert. Made from high quality fabric, our premium yarns are twice as durable as cotton, wrinkle resistant and each piece has been double brushed for a super soft, comfortable feel. 3 piece set - 1 duvet cover and 2 matching shams (Twin/TwinXL comes as a 2 piece; duvet cover & 1 matching pillow sham).
The above item details were provided by the Target Plus™ Partner. Target does not represent or warrant that this information is accurate or complete. On occasion, manufacturers may modify their items and update their labels.
We recommend that you do not rely solely on the information presented. If you have a specific question about this item, you may consult the item's label, contact the manufacturer directly or call Target Guest Services at 1-800-591-3869.
If the item details aren’t accurate or complete, we want to know about it.
becky-cameron duvet-cover
Size
Duvet Cover Dimensions
Pillow shams dimension
Number Of Pillow Shams Included
Twin/TwinXL
70W x 90L
20 x 26 (2 flange)
1
Full/Queen
90W x 94L
20 x 26 (2 flange)
2
King/California King
108W x 96L
20 x 36 (2 flange)
2
All Sizes in Inches Unless Otherwise Stated
Shipping details
Estimated ship dimensions: 10 inches length x 5.5 inches width x 9.84 inches height
Estimated ship weight: 3.77 pounds
This item cannot be shipped to the following locations: American Samoa (see also separate entry under AS), Guam (see also separate entry under GU), Northern Mariana Islands, Puerto Rico (see also separate entry under PR), United States Minor Outlying Islands, Virgin Islands, U.S., APO/FPO, Alaska, Hawaii
item ships from third party seller: ienjoy Home
Return details
This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 30 days of the date it was purchased in store, delivered to the guest, delivered by a Shipt shopper, or picked up by the guest.
Q: is the background on the duvet cover white or is it cream color
submitted by jerimia - 1 month ago
A: This would be a soft white background.
submitted byienjoy Home Team - 1 month ago
Brand expert
Q: So this is not a comfort or, it is a duvet cover?
submitted by Short on one end - 3 months ago
A: This is a duvet cover set, which includes 1 duvet cover and 1 or 2 shams depending on the size ordered. This does not include a comforter or duvet insert.
submitted byienjoy Home Team - 3 months ago
Brand expert
Q: I see my question was deleted. Is this twin size really 70" x 90"?
submitted by Rauhaa - 4 months ago
A: We're not sure why the question was deleted, yes our twin size is 70x90
submitted byienjoy Home Team - 4 months ago
Brand expert
Q: Is the twin size really 96" x 96"? Thanks!
submitted by Rauhaa - 4 months ago
A: So sorry about that, our twin/twinXL sizes are 70x90 as described in the size chart. We'll get this over to the correct team to be updated.
submitted byienjoy Home Team - 4 months ago
Brand expert
Q: What is the zipper closure?
submitted by Peg - 7 months ago
A: The zipper closure is at the bottom of the cover for you to put a duvet insert inside.
This duvet cover set has received positive feedback for its softness, beautiful designs, and practical features like zipper closures. Guests appreciate the variety of colors and patterns available, making it a great addition to any bedroom decor. While some have noted issues with sizing and quality, many find it to be a comfortable and stylish choice for enhancing their sleeping environment. Overall, it offers a delightful blend of aesthetics and functionality.
Summary created by AI from text of reviews reflecting recent feedback provided across different star ratings (includes incentivized reviews)
4.4
4.4 out of 5 stars
216 star ratings
4.4 out of 5 stars with 216 reviews
design
4.0 out of 5
design: 3.96 out of 5
quality
4.0 out of 5
quality: 4 out of 5
value
4.1 out of 5
value: 4.12 out of 5
70% would recommend
30 recommendations
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommendWould not recommend
9 May, 2026Verified purchase
(no review title)
The quality is very bad, there were few stains on opening the package, and after two washes the stitch of the pillow opened.
Megha
design
1.0 out of 5
design: 1 out of 5
quality
1.0 out of 5
quality: 1 out of 5
value
1.0 out of 5
value: 1 out of 5
Did you find this review helpful?
4 out of 5 stars
4 May, 2026Verified purchase
(no review title)
To be fair I ordered this online. I thought the print of the flowers would be of better quality. I bought this for my toddler and the good news is that she loves the duvet and doesn’t care about the print. The feel of the duvet cover is extremely soft and I would recommend the duvet cover.
Andy
Did you find this review helpful?
1 out of 5 stars
1 May, 2026
originally posted on ienjoy Home
Missing Piece
They gave me only two pieces. Didn’t come with the comforter. It says 2-Piece Duvet Cover on the packaging but it says three piece on the listing.
Emmanuel S.
Did you find this review helpful?
1 out of 5 stars
1 May, 2026Verified purchase
(no review title)
They never shipped my order
Stephanie
Did you find this review helpful?
1 out of 5 stars
11 April, 2026Verified purchase
(no review title)
It says it comes with a duvet. It does not. It’s only the cover.
1 reply from ienjoy Home Team team - 28 days ago
Sorry for any confusion, the description states that this set comes with a duvet cover and 1 or 2 shams. It does not state that this set includes an insert anywhere within the listing.
Katlynn
1 guest found this review helpful. Did you?
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommendWould recommend
20 March, 2026Verified purchase
(no review title)
Great
Julie
design
5.0 out of 5
design: 5 out of 5
quality
5.0 out of 5
quality: 5 out of 5
Did you find this review helpful?
5 out of 5 stars
18 November, 2025
originally posted on ienjoy Home
LOVE LOVE LOVE
[This review was collected as part of a promotion.] Great colors and very comfortable!! Perfectly light!!!
Debbie M.
Did you find this review helpful?
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommendWould not recommend
28 August, 2025Verified purchase
Poor quality
Very poor quality, on the first wash almost all the ties on the inside shredded and I had to cut them off
1 reply from ienjoy Home Team team - 9 months ago
We're so sorry to hear about this disappointment! What you're describing sounds like a manufacturer's defect, which is super surprising to us given the amount of perfect sets we ship daily. We're sure if you contact Target directly, they'll be happy to assist you with a refund! :)
SP
design
1.0 out of 5
design: 1 out of 5
quality
1.0 out of 5
quality: 1 out of 5
value
1.0 out of 5
value: 1 out of 5
Did you find this review helpful?
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommendWould recommend
15 August, 2025Verified purchase
This is NOT a sheet period.
Beautiful duvet cover. It’s exactly as the description and the zipper works great.
Nat
design
5.0 out of 5
design: 5 out of 5
quality
5.0 out of 5
quality: 5 out of 5
value
5.0 out of 5
value: 5 out of 5
Did you find this review helpful?
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommendWould recommend
28 July, 2025Verified purchase
so cute
super good and cute bed set
kell
design
5.0 out of 5
design: 5 out of 5
quality
5.0 out of 5
quality: 5 out of 5
value
5.0 out of 5
value: 5 out of 5
Did you find this review helpful?
5 out of 5 stars
13 July, 2025
originally posted on ienjoy Home
Duvet set
[This review was collected as part of a promotion.] Fabric is lovely, soft and comfortable. I love the look have the room. Perfect finishing touch
Colleen C.
Did you find this review helpful?
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommendWould recommend
19 June, 2025Verified purchase
Duvet cover
I liked the color, texture and size. I bought separately a duvet insert that fit perfectly inside.
Jill
design
5.0 out of 5
design: 5 out of 5
quality
5.0 out of 5
quality: 5 out of 5
value
5.0 out of 5
value: 5 out of 5
Did you find this review helpful?
5 out of 5 stars
15 June, 2025
originally posted on ienjoy Home
Beautiful and comfortable
[This review was collected as part of a promotion.] Obsessed with the print and adds a beautiful touch to my bedroom
Vanessa H.
2 guests found this review helpful. Did you?
5 out of 5 stars
2 May, 2025
originally posted on ienjoy Home
Polkadot Pattern 3 Piece Duvet Cover set
[This review was collected as part of a promotion.] Highly recommend this Duvet Cover Set!The fabric is soft to the touch and has cooling qualities!
Did you find this review helpful?
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommendWould not recommend
8 April, 2025Verified purchase
This is a sheet period
This is a Sheet period!!!! Stop making pictures look like a comforter
1 reply from ienjoy Home Team team - 1 year ago
We're so sorry for any confusion, per the listing title, this is a duvet cover set, not a comforter. A duvet cover is similar to a pillowcase for a duvet insert. We're sure if you contact Target directly, they'll be happy to assist you with a refund!
Joan
design
1.0 out of 5
design: 1 out of 5
quality
1.0 out of 5
quality: 1 out of 5
value
1.0 out of 5
value: 1 out of 5
4 guests found this review helpful. Did you?
5 out of 5 stars
17 February, 2025
originally posted on ienjoy Home
Beautiful set
[This review was collected as part of a promotion.] Purchased this for my niece, who is very picky about her bedding. I have purchased many times from here, and knew she would love it. She loved it. I also ordered her Mother ( my little sister) sheets and duvet cover and again she loved it !
Maureen T.
Did you find this review helpful?
2 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommendWould not recommend
26 January, 2025Verified purchase
Not what i was hoping for
I got this on sale and was super excited. When I washed it, I noticed the seams were all messed up. They’re not sewn properly and when I folded it, I noticed the entire cover was uneven. When I went to put it on my duvet, it was way too big lengthwise and widthwise on my queen size duvet. It hangs off and looks super sloppy. Like I said, I got it on sale and it’s already washed so I’m keeping it but I definitely wouldn’t buy this brand again.
1 reply from ienjoy Home Team team - 1 year ago
We're very sorry to hear that you're not happy with your purchase! It sounds like you received a defective set, which is super surprising, as we sell hundreds of perfect sets to very happy customers daily. We're sure if you contact Target directly, they'll be happy to assist you with a refund.
Megan
design
1.0 out of 5
design: 1 out of 5
quality
1.0 out of 5
quality: 1 out of 5
value
4.0 out of 5
value: 4 out of 5
2 guests found this review helpful. Did you?
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommendWould not recommend
23 January, 2025Verified purchase
Bad Quality
Pretty terrible quality. The design looks a lot cheaper in person than it did in the online picture. A bit disappointed because I usually love bed sets I’ve purchased from Target!
1 reply from ienjoy Home Team team - 1 year ago
We're very sorry to hear that you're not happy with your purchase! Just so you know, screen settings can vary from device to device, making what you see on the screen appear a bit different than what the product looks like in person. We're sure if you contact Target directly, they'll be able to assist you with a refund!
Patia
design
1.0 out of 5
design: 1 out of 5
quality
1.0 out of 5
quality: 1 out of 5
value
2.0 out of 5
value: 2 out of 5
2 guests found this review helpful. Did you?
2 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommendWould not recommend
29 July, 2024Verified purchase
Soft, but huge
I purchased the twin size and the duvet is big enough to cover a queen bed. There's so much empty space left. On the other hand, the pillow sham is tiny and a regular sized pillow burst the zipper within a day or two.
1 reply from ienjoy Home Team team - 2 years ago
We’re very sorry that you aren’t happy with your purchase. Issues such as broken zippers and fit issues do not live up to the standards we set for our products, as we strive to provide unmatched quality at our current price point within the bedding industry. However, we do understand that defects can happen during the manufacturing process, and appreciate you bringing this to our attention so that we can work to improve moving forward.
Caitie
quality
3.0 out of 5
quality: 3 out of 5
design
3.0 out of 5
design: 3 out of 5
value
3.0 out of 5
value: 3 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?
1 out of 5 stars
17 June, 2024Verified purchase
Wrong item delivered
I ordered this item and received a different item. I returned the item and I am still awaiting my refund.
1 reply from ienjoy Home Team team - 2 years ago
We're so sorry for the disappointment, and appreciate you bringing this to our attention. We appreciate your feedback, and will be using it to improve moving forward.