Back to SchoolCollegeGroceryClothing, Shoes & AccessoriesHomeOutdoor Living & GardenFurnitureKitchen & DiningElectronicsVideo GamesToysSports & OutdoorsMovies, Music & BooksBabyHousehold EssentialsBeautyUlta Beauty at TargetPersonal CareHealthPetsSchool & Office SuppliesArts, Crafts & SewingParty SuppliesLuggageGift IdeasGift CardsCharacter ShopBullseye’s PlaygroundTarget OpticalClearanceTarget New Arrivals Target Finds #TargetStyleBlack Beyond MeasureMás QueWomen-Owned Brands at TargetAsian-Owned Brands at Target LGBTQIA+ ShopTop DealsTarget Circle DealsWeekly AdShop Order PickupShop Same Day DeliveryRegistryRedCardTarget CircleFind Stores

Sponsored

OtterBox Apple iPhone 14 Pro Symmetry Plus Case with MagSafe - Black

OtterBox Apple iPhone 14 Pro Symmetry Plus Case with MagSafe - Black - image 1 of 3
OtterBox Apple iPhone 14 Pro Symmetry Plus Case with MagSafe - Black - image 2 of 3
OtterBox Apple iPhone 14 Pro Symmetry Plus Case with MagSafe - Black - image 3 of 3
OtterBox Apple iPhone 14 Pro Symmetry Plus Case with MagSafe - Black - image 1 of 3
See price in cart

About this item

Highlights

  • This ultra-sleek designed case works with Apple iPhone 14 Pro
  • Built-in magnets seamlessly interact with MagSafe chargers and accessories
  • Simplify with OtterBox cases, power and accessories for MagSafe
  • DROP+ | 3X as many drops as military standard (MIL-STD-810G 516.6)
  • Raised edges protect camera and screen
  • 5G compatible materials
  • Lasting antimicrobial properties to protect the case*
  • *Helps protect the case exterior against many common bacteria. It does not protect you or the screen. Active ingredient: silver phosphate glass

Description

This ultra-sleek designed case works with Apple iPhone 14 Pro.

Get the most out of your new iPhone with Symmetry Series+ for MagSafe.

A silver-based antimicrobial additive is integrated into the case that helps inhibit microbial growth and defends the case exterior against many common bacteria.*

This trendy iPhone case shows off iPhone’s sleek design and was thoughtfully developed for seamless interaction with MagSafe charging and accessories.

All of your phone’s buttons, features and functions work flawlessly, while durable protection shields against drops, bumps and fumbles.

And the one-piece design is easy to install. Proceed with confidence that your phone is protected, without sacrificing an ounce of style or functionality.

Compatibility iPhone 14 Pro.

*Helps protect the case exterior against many common bacteria. It does not protect you or the screen. Active ingredient: silver phosphate glass.
Dimensions (Overall): 6.05 Inches (H) x 3.06 Inches (W) x .56 Inches (D)
Weight: 1.28 Ounces
Model Compatibility: Apple iPhone 14 Pro
Electronics Features: MagSafe Compatible
Protective Qualities: Impact-Resistant, Bump-Resistant
Package Quantity: 1
Material: Plastic
Battery: No Battery Used
Warranty: Lifetime Limited Warranty. To obtain a copy of the manufacturer's or supplier's warranty for this item prior to purchasing the item, please call Target Guest Services at 1-800-591-3869
TCIN: 86801931
UPC: 840262386609
Item Number (DPCI): 080-08-9243
Origin: Imported
If the item details above aren’t accurate or complete, we want to know about it.

Find your iPhone, iPad, or iPod model name
Apple

Find your iPhone, iPad, or iPod model name
Go to Settings > General and tap About
Look for the Model Name

Shipping details

Estimated ship dimensions: 7.84 inches length x 4.18 inches width x 0.87 inches height
Estimated ship weight: 0.15 pounds

Return details

This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 30 days of the date it was purchased in store, shipped, delivered by a Shipt shopper, or made ready for pickup.
See the return policy for complete information.
3.2 out of 5 stars with 189 reviews
50% would recommend
4 recommendations
quality: 2.33 out of 5
value: 2.33 out of 5

Case

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Case - 3 months ago, Verified purchaser
Good quality and nice color
value: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Poor Quality- No protection

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
JT - 3 months ago, Verified purchaser
This case offers zero protection. I have had 2 cracked back glasses in a 45 day period. Definitely not the quality you would expect from Otterbox. Save you money and purchase a different case.
1 reply from OtterBox Customer Support team - 3 months ago
Hello! We’re sorry to hear about your damaged device. Our cases are very protective, but some variables can’t be predicted. We’re happy to send a new OtterBox product under our product warranty, but we are unable to extend our warranty to the device itself, as we are not the manufacturer. Please give us a call at 1-855-688-7269 with any questions or if you’d like a new case.
quality: 1 out of 5
value: 1 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Neon Green symmetry case

4 out of 5 stars
Tobias - 4 months ago
originally posted on otterbox.com
Great shade of green! Sturdy and well-fitted. Only negative thing I will say is that the front rubber-trim discolors quickly, (as in it looks dirty after a few days of pulling it in and out of your pocket).
1 guest found this review helpful. Did you?

Clear

5 out of 5 stars
- 6 months ago
originally posted on otterbox.com
Perfect Fit and stylish clear to allow the phone color of the phone. Great protection for the investment
Did you find this review helpful?

Great Case nice Colour

5 out of 5 stars
- 6 months ago
originally posted on otterbox.com
I love the colour and how nice it feels on the palm of your hand
Did you find this review helpful?

Did not protect my phone - do not recommend

1 out of 5 stars
Randi - 7 months ago
originally posted on otterbox.com
I have always used Otterbox and have protected my pricey iPhones with them in the past. After the whole back of my phone shattered without any major incident, I came here and saw reviews with photos that look exactly like the back of my phone. What’s the purpose of paying extra for a “reliable” case when I’ll now be covering repairs. Wish my case could have protected my phone better. Won’t be purchasing Otter again.
1 reply from Customer Service team - 6 months ago
We’re sorry to hear about your damaged device. Our cases are very protective, but some variables can’t be predicted. We’re happy to send a new OtterBox product under our product warranty, but we are unable to extend our warranty to the device itself, as we are not the manufacturer. Please give us a call at 1-855-688-7269 with any questions or if you’d like a new case.
3 guests found this review helpful. Did you?

Cute but doesn’t last

3 out of 5 stars
cxmmv - 7 months ago
originally posted on otterbox.com
Got the strawberry one, because it was absolutely adorable! I’m clumsy, so I drop my phone a lot. I assumed that in protecting my phone, the case would also hold up but that wasn’t the case. Had the case for about 4 months and it’s at the point where it’s broken and shattered.
1 reply from Customer Service team - 6 months ago
Hi. We’re sorry to hear about your damaged device. Our cases are very protective, but some variables can’t be predicted. We’re happy to send a new OtterBox product under our product warranty, but we are unable to extend our warranty to the device itself, as we are not the manufacturer. Please give us a call at 1-855-688-7269 with any questions or if you’d like a new case.
Did you find this review helpful?

Very Disappointed

2 out of 5 stars
Crocker27 - 7 months ago
originally posted on otterbox.com
I’ve been purchasing otterbox cases for every new phone I purchase. I purchased the clear stardust case last December and I’m very disappointed that today when I dropped my phone the back shattered with the case on it.
1 reply from Customer Service team - 7 months ago
Hello! We’re sorry to hear about your damaged device. Our cases are very protective, but some variables can’t be predicted. We’re happy to send a new OtterBox product under our product warranty, but we are unable to extend our warranty to the device itself, as we are not the manufacturer. Please give us a call at 1-855-688-7269 with any questions or if you’d like a new case.
3 guests found this review helpful. Did you?

Clear stardust

3 out of 5 stars
Gabby - 7 months ago
originally posted on otterbox.com
I have the clear stardust to replace another case. Unfortunately, the sides yellowed and look super dirty after just two or three months (cleaning won’t get it off). I haven’t dropped my phone yet, but the case itself feels sturdy and like my phone would be protected. Just bummed that I spent so much and it yellowed so quickly.
1 reply from Customer Service team - 7 months ago
Hello! We are so sorry to hear that you have experienced a discoloration issue with your Symmetry Series case. We have a great warranty, and we would be more than happy to get you a new product via warranty replacement. Please give our CS Team a call at 1-855-688-7269 and we are happy to help with this!
Did you find this review helpful?

Excellent phone case

5 out of 5 stars
Benny - 7 months ago
originally posted on otterbox.com
This case is great. It’s nice to hold and I really like the click of the lock/volume buttons. It has also protected my phone from a few drops. I highly recommend this case!
Did you find this review helpful?

My phone shattered

1 out of 5 stars
steph597 - 7 months ago
originally posted on otterbox.com
i dropped my phone on hard tile in a bathroom and the whole back shattered.
1 reply from Customer Service team - 7 months ago
Hello! We’re sorry to hear about your damaged device. Our cases are very protective, but some variables can’t be predicted. We’re happy to send a new OtterBox product under our product warranty, but we are unable to extend our warranty to the device itself, as we are not the manufacturer. Please give us a call at 1-855-688-7269 with any questions or if you’d like a new case.
2 guests found this review helpful. Did you?

Perfect case to damage your phone

1 out of 5 stars
Dissatisfiedcustomer18 - 7 months ago
originally posted on otterbox.com
Began to fall apart less than a year after purchase. The sides of the case became loose and the adhesive holding the sides of the case to the back began separating, causing the phone to fall out of the case and become damaged. The adhesive holding the MagSafe pieces also separated and fell out.
1 reply from Customer Service team - 7 months ago
Hello! We apologize that your Symmetry Series case is showing some wear with use over time. We have a great warranty, and we would be more than happy to get you a new product via warranty replacement. Please give our CS Team a call at 1-855-688-7269 and we are happy to help with this!
2 guests found this review helpful. Did you?

Do not purchase, does not protect

1 out of 5 stars
jenn14 - 8 months ago
originally posted on otterbox.com
This case is absolutely not worth the price and does not protect the phone. The back of a brand new iPhone 14 Pro is shattered from a 3-ish foot drop. OtterBox puts their name on it (hence purchasing it at Verizon when we got the new phone), but there is actually no warranty because they “are not the manufacturer.” Why would we want a new case (at a cost) when this one was terrible to begin with? Absolute nonsense.
1 reply from Customer Service team - 8 months ago
Hello! We’re sorry to hear about your damaged device. Our cases are very protective, but some variables can’t be predicted. We’re happy to send a new OtterBox product under our product warranty, but we are unable to extend our warranty to the device itself, as we are not the manufacturer. Please give us a call at 1-855-688-7269 with any questions or if you’d like a new case.
2 guests found this review helpful. Did you?

Cute, but not worth it

1 out of 5 stars
Olivia - 8 months ago
originally posted on otterbox.com
The first one of these I had was the cow print which was super cute but after a couple months it looked so dirty and I was constantly taking the case off to clean the back of my phone. So next I bought the plain black one because it seemed to have a more secure fit but that was my biggest mistake. My phone fell off the couch (literally like 2 feet) and shattered the back glass. I've bought otterboxes for years and have never ever had this kind of problem. Thankfully I have apple care+ but I am super disappointed in the case.
1 reply from Customer Service team - 8 months ago
Hello, Olivia! We apologize for the issue that you experienced with discoloration with your first case. We’re also very sorry to hear about your damaged device. Our cases are very protective, but some variables can’t be predicted. We’re happy to send a new OtterBox product under our product warranty, but we are unable to extend our warranty to the device itself, as we are not the manufacturer. Please give us a call at 1-855-688-7269 with any questions or if you’d like a new case.
Did you find this review helpful?

Not Grippy

3 out of 5 stars
Snowman53 - 8 months ago
originally posted on otterbox.com
I expected a softer more grippy case. Case is hard plastic and slippery at times. Otherwise well made and protective.
1 reply from Customer Service team - 8 months ago
Hello! We hope that the great functionality and protection of the Symmetry Series is something that you will enjoy over time! If we may answer any questions or assist with anything related to the case, please feel free to reach out to our Customer Service Team and we would be happy to help!
1 guest found this review helpful. Did you?

Shattered Back

1 out of 5 stars
Kelsey28 - 8 months ago
originally posted on otterbox.com
I got this case for free with a purchase of my phone through my carrier. All was fine (except the usual color transfer with a clear case) until I noticed the back of my phone was shattered. I’ve had this case for about 2 months and today I think I had a minor drop of my phone (by minor the only thing I recall is dropping it while getting out of my car) with the case on and I came inside to sit down and noticed my iPhone was shattered. I wish I could share a picture of how bad it is. Thankfully I got insurance, but still has to pay for repairs due to this case.
1 reply from Customer Service team - 8 months ago
Hello, Kelsey! We’re sorry to hear about your damaged device. Our cases are very protective, but some variables can’t be predicted. We’re happy to send a new OtterBox product under our product warranty, but we are unable to extend our warranty to the device itself, as we are not the manufacturer. Please give us a call at 1-855-688-7269 with any questions or if you’d like a new case.
1 guest found this review helpful. Did you?

Magsafe case :)

5 out of 5 stars
Judy - 8 months ago
originally posted on otterbox.com
The symmetry series is awesome.... fits my phone perfectly
Did you find this review helpful?

Save your money, save your phone.

1 out of 5 stars
Cbenz - 8 months ago
originally posted on otterbox.com
Not a well designed case, certainly not worth the money. Great color options however the camera lens extends further than cutout on the case, which caused the glass back of my phone to completely crack from the first small drop of my phone. This drop was from the phone sliding off the couch to the floor, roughly 18” below and landing flat on its back. The case offered minimally more protection than having no case at all, potentially no more protection. An additional annoyance with this case is the mag safe connections. They are poorly secured to the case and will fall out of their holes attaching themselves to the back of the phone and requiring the removal of the case to realign, which furthers the cracks your phone back will certainly have if your using this case. OtterBox typically offers more protection then other cases which gives them the brand recognition allowing for the price premium, however the quality simply does not justify the price for offering no protection whatsoever.
1 reply from Customer Service team - 8 months ago
Hello! We’re sorry to hear about your damaged device. Our cases are very protective, but some variables can’t be predicted. We’re happy to send a new OtterBox product under our product warranty, but we are unable to extend our warranty to the device itself, as we are not the manufacturer. Please give us a call at 1-855-688-7269 with any questions or if you’d like a new case.
1 guest found this review helpful. Did you?

Perfect fit and function

5 out of 5 stars
Bugsmasher317 - 9 months ago
originally posted on otterbox.com
The case fits great. I also have more confidence in holding my phone because the case is less slick and allows for a more secure grip. The MagSafe works great and I am using the case with a pop socket wallet that is staying on perfectly.
Did you find this review helpful?

Not a great purchase

2 out of 5 stars
Anthony - 9 months ago
originally posted on otterbox.com
Tried to warranty my case as it fell apart. Received my new one and it doesn't even fit my phone.
1 reply from Customer Service team - 9 months ago
Hello! We are so sorry you are experiencing an issue with your warranty replacement case fitting your device. Please give our CS Team a call at 1-855-688-7269 and we are happy to help with this!
Did you find this review helpful?

Get top deals, latest trends, and more.

Privacy policy

Footer

About Us

About TargetCareersNews & BlogTarget BrandsBullseye ShopSustainability & GovernancePress CenterAdvertise with UsInvestorsAffiliates & PartnersSuppliersTargetPlus

Help

Target HelpReturnsTrack OrdersRecallsContact UsFeedbackAccessibilitySecurity & FraudTeam Member Services

Stores

Find a StoreClinicPharmacyOpticalMore In-Store Services

Services

Target Circle™Target Circle™ CardTarget Circle 360™Target AppRegistrySame Day DeliveryOrder PickupDrive UpFree 2-Day ShippingShipping & DeliveryMore Services
PinterestFacebookInstagramXYoutubeTiktokTermsCA Supply ChainPrivacyCA Privacy RightsYour Privacy ChoicesInterest Based AdsHealth Privacy Policy