Target New ArrivalsGift Ideas for DadClothing, Shoes & AccessoriesHome & DecorKitchen & DiningOutdoor Living & GardenGroceryHousehold EssentialsBabyBeautyPersonal CareSports & OutdoorsHealthWellnessLuggageSchool & Office SuppliesToysElectronicsVideo GamesMovies, Music & BooksParty SuppliesGift IdeasGift CardsPetsUlta Beauty at TargetShop by CommunityTarget OpticalDealsClearanceNew ArrivalsGift Ideas for DadBack to SchoolCollegeTop DealsTarget Circle DealsWeekly AdShop Order PickupShop Same Day DeliveryRegistryRedCardTarget CircleFind Stores
Xtratuf Men's 6 in Ankle Deck Boot, 22734, Brown - 2 of 4Xtratuf Men's 6 in Ankle Deck Boot, 22734, Brown - 3 of 4Xtratuf Men's 6 in Ankle Deck Boot, 22734, Brown - 4 of 4
Xtratuf Men's 6 in Ankle Deck Boot, 22734, Brown - 1 of 4

Xtratuf Men's 6 in Ankle Deck Boot, 22734, Brown, Size 12

$115.00

size12
colorchocolate / tan

In Stock

Free & easy returns

Free & easy returns

Return this item by mail or in store within 30 days for a full refund.
Sold & shipped by Lehigh Outfitters
Eligible for registries and wish lists

Fit & style

  • Front and Rear Pull-On Tabs
  • Toe Box Height 1.19 inches
  • Shaft Circumference is 12.6Âinches
  • XPRESSCOOL Liner
  • Measurements were taken from a size 9. There may be slight variations based on size.
  • Recommend half sizes order up
  • 100% Waterproof
  • Slip-Resistant Chevron Outsole
  • Slip-Resistant Chevron Outsole

About this item

Fit & style

  • Front and Rear Pull-On Tabs
  • Toe Box Height 1.19 inches
  • Shaft Circumference is 12.6Âinches
  • XPRESSCOOL Liner
  • Measurements were taken from a size 9. There may be slight variations based on size.
  • Recommend half sizes order up
  • 100% Waterproof
  • Slip-Resistant Chevron Outsole
  • Slip-Resistant Chevron Outsole
The Ankle Deck Boot collection, by XTRATUF, has a lightweight design with the same slip-resisting Chevron outsole found on the Legacy boot collection. These waterproof 6-inch boots have loops affixed to the vamp and ankle, helping you to place. Inside the boots have an XPRESSCOOL cooling liner that keeps feet comfortable in both cool and warm environments. An SRA-rated, slip-resisting outsole composed of an an exclusive rubber compound grips the floor surface, providing sure footing. This boot is constructed with hand-layered rubber, and so not classified as an XTRATUF commercial grade boot. For those looking for a commercial grade ankle height deck boot please search for the XTRATUF Wheelhouse Boot.

lehigh outfitters llc
mens womens footwear

US US UK EUR CM
Men's Women's 1 N/A N/A
2 N/A 2 36 21
3 5 2.5 36.5 21.5
3.5 5.5 3 37 22
4 6 3.5 37.5 22.5
4.5 6.5 4 38 23
5 7 4.5 38.5 23.5
5.5 7.5 5 39 24
6 8 5.5 39.5 24.5
6.5 8.5 6 40 25
7 9 6.5 40.5 25.5
7.5 9.5 7 41 26
8 10 7.5 41.5 26.5
8.5 10.5 8 42 27
9 11 8.5 42.5 27.5
9.5 11.5 9 43 28
10 12 9.5 43.5 28.5
10.5 12.5 10 44 29
11 13 10.5 44.5 29.5
11.5 13.5 11 45 30
12 14 11.5 45.5 30.5
12.5 N/A 12 46 31
13 N/A 13 47 32
14 N/A 14 48 33
15 N/A 15 N/A 34
16 N/A 16 N/A 35
17 N/A 17 N/A 36
18 N/A

All Sizes in Inches Unless Otherwise Stated

Sizing: Mens
Care and Cleaning: Care Instructions Not Provided
Protective Qualities: Non Skid Tread on Toe and Heel
Footwear Lining Material: Neoprene
Features: Pull-On
Footwear Insole Material: EVA (Ethylene Vinyl Acetate)
Toe Style: Round Toe
Heel: No Heel
Boot Shaft Circumference: Approximately 15.0 Inches
Shoe Width: Medium
Footwear outsole material 1: Rubber
Footwear toe openness: Closed Toe
Footwear upper material 1: Rubber
Product Name: Men's Ankle Deck Boot
Warranty: 1 Year Limited Warranty. To obtain a copy of the manufacturer's or supplier's warranty for this item prior to purchasing the item, please call Target Guest Services at 1-800-591-3869
TCIN: 87087807
UPC: 086189079815
Origin: imported
The above item details were provided by the Target Plus™ Partner. Target does not represent or warrant that this information is accurate or complete. On occasion, manufacturers may modify their items and update their labels.
We recommend that you do not rely solely on the information presented. If you have a specific question about this item, you may consult the item's label, contact the manufacturer directly or call Target Guest Services at 1-800-591-3869.
If the item details aren’t accurate or complete, we want to know about it.

Shipping details

Estimated ship dimensions: 15 inches length x 11.6 inches width x 5 inches height
Estimated ship weight: 3.6 pounds
item ships from third party seller: Lehigh Outfitters

Return details

This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 30 days of the date it was purchased in store, delivered to the guest, delivered by a Shipt shopper, or picked up by the guest.
See the return policy for complete information.

Additional product information and recommendations

Discover more options

Guests also viewed

Guests are saying

These boots are highly regarded for their comfort, waterproof capabilities, and ease of use, making them ideal for various activities such as fishing, gardening, and outdoor chores. Many guests appreciate their stylish design and versatility, although some have raised concerns about durability and sizing. Overall, they are a popular choice for those seeking reliable footwear for wet conditions and casual wear.
    Summary created by AI from text of reviews reflecting recent feedback provided across different star ratings (includes incentivized reviews)
    4.3 out of 5 stars with 432 reviews
    5 out of 5 stars
    10 May, 2026
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Great product

    The boots are great and super comfortable. I am a Park Ranger and being on my feet most of the day in various environmental conditions these boots performed great.
    Great
    Did you find this review helpful?
    5 out of 5 stars
    12 April, 2026
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Great slip on boot

    Recently got these and love them. True to size and very comfortable. Love having something fast to slip on and off and manly waterproof to run out in the yard with. Great to check animals in and spray off quick.
    Codyb
    Did you find this review helpful?
    5 out of 5 stars
    5 April, 2026
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Gotta get a pair of these

    Waterproof comfort - gotta have a pair of these !😊
    Mama Rae
    Did you find this review helpful?
    5 out of 5 stars
    9 March, 2026
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    The best rubber boot

    No better product out there in my opinion, and I don't even fish. There are a lot of knock off rubber boots on the market, but they're not the same quality and style as the Xtratuf brand. I love these boots!!
    dap152
    Did you find this review helpful?
    5 out of 5 stars
    8 March, 2026
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    (no review title)

    This was a Christmas gift for my husband. So far they are great. He’s pretty hard on boots so we’ll see how they hold up.
    Rob H
    Did you find this review helpful?
    5 out of 5 stars
    6 January, 2026
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Great boot

    I bought the boots for my husband , who does pressure washing and he absolutely LOVES them. He says that they are so comfortable to wear on long days. And he loves the fact that he can just slid them in without having to bend down. He loves them so much I’m looking forward to but him so kind of Xtratuf shoe cause he loves his boots so much , Thank you. For making my husband long days at work feel great.
    Jose
    Did you find this review helpful?
    1 out of 5 stars
    25 December, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Worst rain boots ever

    Super low quality. Started leaking within 1 year of minimal use - only wearing on rainy days.
    1 reply from Anastasia at Rocky Brands team - 4 months ago
    Hello there, I'm so sorry to hear what you've experienced with these boots! We do offer a 1-year limited warranty in normal use against any manufacturing flaw(s), defective materials and workmanship. This warranty is honored by all of our authorized sellers if you did not purchase from our website. If there is anything we could do to assist or improve your experience, please let us know!
    Tdog
    Did you find this review helpful?
    1 out of 5 stars
    22 November, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Do not buy

    These boots do not last six months. The seams split and I don’t even wear them daily. I’m on my third and last pair because they are not worth purchasing again.
    1 reply from Rocky Brands team - 6 months ago
    Hello there, I'm so sorry to hear about the experience you've had with your boots! Please note that we do offer a 1-year limited warranty in normal use against any manufacturing flaw(s), defective materials and workmanship. This warranty is honored by all of our authorized sellers if you did not purchase from our website. We recommend reaching out to the retailer where you initially made the purchase. If there is anything we can do to assist or improve your experience, please reach out to us xtratufcustomersupport@rockybrands.com.
    AMadd
    Did you find this review helpful?
    2 out of 5 stars
    28 October, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Going to try Lacrosse

    Comfortable but didn’t hold up very well. Both mine and the pair we got for my dad cracked and now leak where toes bend on both boots after fairly minimal use.
    1 reply from Anastasia at Rocky Brands team - 7 months ago
    Hello, thank you for sharing your review with us. We're happy to hear that the boot has been comfortable, but I'm sorry to see what's occurred with the boots! We do offer a 1-year limited warranty in normal use against any manufacturing flaw(s), defective materials and workmanship. This warranty is honored by all of our authorized sellers if you did not make this purchase from our website. If we can do anything to improve your experience or assist, please email us at xtratufcustomersupport@rockybrands.com!
    Dojo
    Did you find this review helpful?
    5 out of 5 stars
    5 October, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    So great, I forgot I was fishing in them!

    Outstanding boots for sure! I purchased for a planned fishing trip in Hydrographic Canyons in the Atlantic Ocean. They came a bit early so I went fishing in them in Minnesota, where we fish mostly. I have to say, I was very impressed with the boots and they were very confortable. While fishing in the Atlantic, these boots made me feel very sure footed and they were very confortable, if fact I did not think about them while fishing over 4 days. That may sound funny, but it is a testament to how confortable they were to were. I am very appreciative and suggested my two sons purchase them as well. Thank you for the opportunity to share my thoughts with you on these.
    Minnesota fisherman!
    Did you find this review helpful?
    1 out of 5 stars
    12 August, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Order a size larger than the sizing chart

    Too small so I need to return them for a larger size
    1 reply from Rocky Brands team - 9 months ago
    Hello, we're sorry to hear that the size you ordered did not work out for you. Upon reading your email, I have reached out to you directly via email to see how I can assist. Please respond directly if there's anything I can do for you!
    PJY
    Did you find this review helpful?
    1 out of 5 stars
    3 August, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Solid boot

    Bought these for a deckhand. Held up fairly well for one season. Some wear on the heel and toe. Sharp look.
    1 reply from Rocky Brands team - 10 months ago
    Hello Joshua, thanks for sharing your feedback with us. I'm sorry to hear that the boots did not meet your expectations. We do offer a 1-year, limited warranty in normal use against any manufacturing flaw(s), defective materials and workmanship. https://www.xtratuf.com/warranty/ All of our authorized dealers honor our warranty with proof of purchase. If you contact the vendor where you purchased your boots, they should be able to assist you. Please contact us if we can assist you any further at 1-855-377-2668 or email us at xtratufcustomersupport@rockybrands.com.
    Joshua
    Did you find this review helpful?
    2 out of 5 stars
    26 July, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Disappointed

    I bought these in October on the advice of my Alaskan friends to wear while I’m working in Alaska for the summer. I was told that they’re comfortable and durable. Comfortable, yes. Durable? No not very. I’ve worn them daily for the last 3 months. A few days ago I discovered a crack in each boot at the crease by my big toe. Very disappointed.
    1 reply from Rocky Brands team - 10 months ago
    Hello there, thank you for taking the time to share your review with us. I'm happy to hear that you found the boots to be comfortable, but I am sorry to hear about the issue you've had with the durability. We do offer a 1-year, limited warranty in normal use against any manufacturing flaw(s), defective materials and workmanship. https://www.xtratuf.com/warranty/ All of our authorized dealers honor our warranty with proof of purchase. If you contact the vendor where you purchased your boots, they should be able to advise you on the warranty process. Please contact us if we can assist you any further at 1-855-377-2668 or email us at xtratufcustomersupport@rockybrands.com.
    Seesbirds
    Did you find this review helpful?
    2 out of 5 stars
    22 July, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Great Boot...but with a twist

    Ive bought 4 pairs of these boots so far. Only get about a year or 1.5 year out of them before they start dry rotting and become useless. I think i will try another brand to see if its me or the boots.
    1 reply from Rocky Brands team - 10 months ago
    Hello, I am sorry to hear about the experiences you've had with this boot. This sounds like you might be experiencing hydrolysis. Upon reading your review, I have reached out to you directly via email to see how I can assist. Please respond directly if there is anything I can do for you!
    JJ
    Did you find this review helpful?
    5 out of 5 stars
    7 July, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    The perfect boot

    The perfect muck boot. Well designed and manufactured. Easy on and off. Perfect.
    MikeW
    Did you find this review helpful?
    1 out of 5 stars
    4 July, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Cracking 2 months in. TRASH.

    Got these boots only 2 months ago and the big toe area is already cracking and dry rotting. They need to do better. Especially since I spent so much money on them. Not even waterproof anymore. Absolute garbage do not get these.
    1 reply from Rocky Brands team - 10 months ago
    Hello, thank you for taking the time to share this feedback with us. I am so sorry to hear that this was the experience you've had with this boot. Upon reading your review, I have emailed you directly. Please respond to my correspondence if there is anything I can do to help!
    Capt. K. King
    Did you find this review helpful?
    2 out of 5 stars
    19 June, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Kindatuf

    Husband bought these boots for his inspection business. Ranted and raved about the comfort, but the quality is pretty subpar. Didn’t hold up past year two. Started cracking around the toes as others have stated. Ultimately, they’re rubber boots. We’ve had many other less expressive brands hold up for much longer.
    1 reply from Rocky Brands team - 11 months ago
    Thank you for taking the time to share your experience with us. I am happy to hear that your husband had been enjoying the comfort of the boot but am sorry to hear about the quality. Unfortunately, we only offer a 1-year, limited warranty in normal use against any manufacturing flaw(s), defective materials and workmanship. If there is something we can do to improve your experience, please contact us at xtratufcustomersupport@rockybrands.com.
    Kayray747
    Did you find this review helpful?
    3 out of 5 stars
    19 June, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Material cracks and leaks

    Have had for about a year, and the material develops cracks where the foot bends, at the ball of the foot. Starts leaking in wet locations. Expensive to replace.
    1 reply from Rocky Brands team - 11 months ago
    Hello, and thank you for your review. We're so sorry to hear about the sole separation from the boot. We do offer a 1-year, limited warranty in normal use against any manufacturing flaw(s), defective materials and workmanship. https://www.xtratuf.com/warranty/ All of our authorized dealers honor our warranty with proof of purchase. If you contact the vendor where you purchased your boots, they should be able to assist you. Please contact us if we can assist you any further at 1-855-377-2668 or email us at xtratufcustomersupport@rockybrands.com.
    John
    Did you find this review helpful?
    5 out of 5 stars
    15 June, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Love these boots.

    This is my second pair and I absolutely love them. Great to quickly slip on when it’s wet or snowing. Huge fan.
    Sam
    Did you find this review helpful?
    1 out of 5 stars
    2 June, 2025
    originally posted on xtratuf.com
    Image

    Bad Boots

    I got these boots a week ago. They absolutely stink of rubber and neoprene. And they leaked on the first wear. I’m beyond dissatisfied.
    1 reply from Rocky Brands team - 1 year ago
    Thank you for your feedback on this boot. I am so sorry that this was the experience you had. I have sent you an email to see what I might be able to do for you about this. Please respond directly so I can assist you!
    JHo
    Did you find this review helpful?

    Get top deals, latest trends, and more.

    Privacy policy