Father's Day GiftsGroceryClothing, Shoes & AccessoriesHomeOutdoor Living & GardenFurnitureKitchen & DiningElectronicsVideo GamesToysSports & OutdoorsMovies, Music & BooksBabyHousehold EssentialsBeautyUlta Beauty at TargetPersonal CareHealthPetsSchool & Office SuppliesCollegeArts, Crafts & SewingParty SuppliesLuggageGift IdeasGift CardsCharacter ShopBlack-Owned or Founded Brands at TargetTarget OpticalClearanceTarget New Arrivals Target Finds #TargetStylePrideBlack Beyond MeasureMás QueWomen-Owned Brands at TargetAsian-Owned Brands at Target Top DealsTarget Circle DealsWeekly AdShop Order PickupShop Same Day DeliveryRegistryRedCardTarget CircleFind Stores

Sponsored

Badger Basket Covered Convertible Cedar Sandbox with Canopy and Two Bench Seats

Badger Basket Covered Convertible Cedar Sandbox with Canopy and Two Bench Seats - image 1 of 4
Badger Basket Covered Convertible Cedar Sandbox with Canopy and Two Bench Seats - image 2 of 4
Badger Basket Covered Convertible Cedar Sandbox with Canopy and Two Bench Seats - image 3 of 4
Badger Basket Covered Convertible Cedar Sandbox with Canopy and Two Bench Seats - image 4 of 4
Badger Basket Covered Convertible Cedar Sandbox with Canopy and Two Bench Seats - image 1 of 4
$147.99 when purchased online

About this item

Highlights

  • Made of wood
  • Adult assembly required
  • Includes: Instructions, sandbox, canopy
  • Chic and sturdy
  • Sandbox measures 46.5 inches L x 46.5 inches W x 9.5 inches H, with total height of 57 inches to top of canopy

Description

Badger Basket's unique canopy sandbox is sure to become a favorite hangout for the neighborhood kids! It features two comfortable benches and a canopy top for shade. There's plenty of room for several kids to dig, build, and explore together. But wait, there's more! The benches fold flat to cover and protect the sand when play time is done! Hand grips make it easy to fold and unfold. Bottomless construction helps with drainage and allows you to adjust sand depth. Made with heat-treated, stained cedar wood and rust-resistant hardware. The hinges are stainless steel and the screws are zinc plated. Canopy top is made with 100% polyester fabric with a polyurethane (PU) coating to make it waterproof. All finishes are non-toxic. Sandbox measures 46.5 inches L x 46.5 inches W x 9.5 inches H (57 inches H to the top of the canopy). When the benches are unfolded for play, open sand area measures 31 inches x 44.75 inches (there is also sand under the benches). All measurements approximate. Additional measurements: Height of seat back: 7.5 inches High Depth of seat: 7.5 inches Deep Width of seats between the center and edge bars (two seats per bench): 14.5 inches Wide Height from ground to top of seat back with benches up: 16.5 inches. Interior length and width of the sandbox area: 44.75 inches L x 44.75 inches W. Do not install the sandbox on top of bricks, pavers, or concrete because this can interfere with drainage and damage the product. Each bench can support up to 200 pounds. Holds approximately 750 pounds of sand to fill it 6 inches deep (calculated assuming average of 100 lbs per cubic foot for dry sand and 4 sides x 46.5 inches L x 6 inches H equals 7.5 cuft). Warranty of 30 Day Parts to the original purchaser. Sand not included. Adult assembly required. Illustrated instructions included. Actual product may vary slightly from shown and described. This item ships in its original carton which may include a photo of the product.
Dimensions (Overall): 57 Inches (H) x 46.5 Inches (W)
Holds up to: 200 Pounds
Suggested Age: 3 Years and Up
Assembly Details: Adult Assembly Required, Some Tools Provided
CPSC Choking Hazard Warnings: Choking_hazard_small_parts
Required, Not Included: Sand, Tools for Assembly
Protective Qualities: Rust-Resistant, Non-Toxic
Material: Wood
TCIN: 51395847
UPC: 046605998953
Item Number (DPCI): 091-12-0103
Origin: Imported
If the item details above aren’t accurate or complete, we want to know about it.

Shipping details

Estimated ship dimensions: 51 inches length x 19 inches width x 9 inches height
Estimated ship weight: 57.3 pounds
We regret that this item cannot be shipped to PO Boxes.
This item cannot be shipped to the following locations: United States Minor Outlying Islands, American Samoa (see also separate entry under AS), Puerto Rico (see also separate entry under PR), Northern Mariana Islands, Virgin Islands, U.S., APO/FPO, Guam (see also separate entry under GU)
This item ships in its original packaging, revealing what’s inside. ·Details

Return details

This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 90 days of the date it was purchased in store, shipped, delivered by a Shipt shopper, or made ready for pickup.
See the return policy for complete information.

Q: how much assembly is required?

submitted by grandma - 3 years ago
  • A: Thank you for your question. There are four steps to the assembly of this item. We include detailed images in the assembly instructions and also have a YouTube video available to help with assembly if needed. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket with any questions in the future. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone (1-800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST, not including holidays).

    submitted byBadger Basket Specialist - 3 years ago
    Brand expert

Q: How many pounds of sand does it hold?

submitted by Icytiff - 4 years ago
  • A: Thank you for your question. The Sandbox holds approximately 750 pounds of sand to fill it 6 inches deep.

    submitted byBadger Basket Specialist - 4 years ago
    Brand expert

Q: Most of these types of boxes come with a mesh liner for the bottom, but I don't see that listed here. Does it come with a liner?

submitted by lifetime palmolive user - 4 years ago
  • A: Thank you for your question. This particular model does not include a mesh liner, but you can use gardening fabric that is sold at any local home improvement or hardware store.

    submitted byBadger Basket Specialist - 4 years ago
    Brand expert

Q: What is the third dimension...57 x 46.5 x ????

submitted by Jodi - 4 years ago
  • A: Thank you for your question. The sandbox measures 46.5 inches wide x 46.5 inches long x 57 inches tall. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket with any questions in the future. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone (1-800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST, not including holidays).

    submitted byBadger Basket Specialist - 4 years ago
    Brand expert

Q: How much weight can the benches support? Could a 170 lb. adult sit on it, or are they only for children?

submitted by Jenn - 5 years ago
  • A: Hello, Each bench can support up to 200 pounds.

    submitted byBadger Basket Specialist - 5 years ago
    Brand expert

Q: Is the awning black or green?

submitted by Asking - 5 years ago
  • A: Thank you for your question. It is dark green.

    submitted byBadger Basket Specialist - 5 years ago
    Brand expert

Q: HOW MANY BAGS OF SAND DO I NEED TO FILL THE SANDBOX WHICH HOLDS 750LBS OF SAND. EACH BAG IS 2.3LITERS. THANK YOU FOR YOUR FASTE REPLY

submitted by nkmonty1 - 6 years ago
  • A: Thank you for your question. It seems like you are asking for a metric volume measurement rather than an imperial weight measurement. Here are the imperial measurements of the interior sand area that you would need to perform some calculations and determine what works best for you: Interior length and width of the sandbox area: 44.75 inches L x 44.75 inches W, and 9.5 inches H. We calculate about 11 cubic feet, which would be 0.3112 cubic meters, or 311.5 Liters, if you filled the sandbox to the top, but please check all the math and determine what you need to know to purchase the sand from your preferred supplier.

    submitted byBadger Basket Specialist - 6 years ago
    Brand expert
3.5 out of 5 stars with 26 reviews
69% would recommend
13 recommendations
quality: 3.27 out of 5
value: 3.7 out of 5

Don't buy this!!

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
MrsGeorge - 2 years ago
Cheap didn't even last a month before the top broke (the wood) then 2 months later the trap ripped. The base didn't last a year before it start rotting. Waste of money. It's a good concept but horribly made!
1 reply from Badger Basket Specialist team - 2 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. We do take all feedback seriously and regularly review feedback internally. Your comments are helpful for future product development meetings and we appreciate it! If you have any other concerns or comments, just let Badger Basket know and we are happy to help. We have U.S.-based customer service and product specialists available to help by email or phone (www.badgerbasket.com, 1-800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST not including holidays). We look forward to speaking with you.
5 guests found this review helpful. Did you?

Cute, but will it hold up?

3 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
hannahhalexiss - 2 years ago, Verified purchaser
Really cute and easy to put together. But haven’t even had it for 3 days and it’s already fraying.
value: 4 out of 5
quality: 3 out of 5
5 guests found this review helpful. Did you?

Chewp wood

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Sarah - 2 years ago, Verified purchaser
Cheap thin wood, falls apart quickly
1 reply from Badger Basket Specialist team - 2 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. We do take all feedback seriously and regularly review feedback internally. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket about ANY question or issue. We are happy to talk through any concerns. You do not need to return the product to the store or contact the place of purchase if you have questions, need a part, would like help with assembly, etc. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging.
value: 1 out of 5
quality: 1 out of 5
7 guests found this review helpful. Did you?

Still worth it

4 out of 5 stars
Jones68 - 3 years ago
Just got it in the mail, it didn't meet up in the middle by about a half foot so took apart the 2 sides and moved them in each about an inch
quality: 4 out of 5
value: 5 out of 5
5 guests found this review helpful. Did you?

Save your money

1 out of 5 stars
Alli - 4 years ago, Verified purchaser
Do not purchase this. The canopy broke after less than 6 months of use.
8 guests found this review helpful. Did you?

Cheap pine not cedar

3 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Gaby g - 4 years ago, Verified purchaser
Box says it’s cedar wood but to our surprise, it’s pine that’s just stained. Deceiving. That’s what I get for ordering cheap stuff when my husband is a carpenter.
quality: 2 out of 5
value: 3 out of 5
19 guests found this review helpful. Did you?

Great sandbox

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Becky - 5 years ago, Verified purchaser
what a great sandbox!!! Easy to put together. Very sturdy. I was so impressed with the quality. I wish we could have purchased it in the store. However it did arrive in 1 day via express shipping.
quality: 5 out of 5
value: 5 out of 5
8 guests found this review helpful. Did you?

Canopy needs to be reinforced!

3 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Schneider30 - 5 years ago, Verified purchaser
My kids love this sandbox! Gave it a 3 because of the canopy. It has freyed and will be wrecked soon and have only had 1 month. The ends being freyed weren’t stitched to protect it. I’ve tried to see about getting a replacement but all I have found is a new one will be sent. I don’t want a whole new one as we have sand in it already.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize for the problem you experienced with the canopy. It can be easily remedied as a warranty issue with the manufacturer! All Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Badger Basket is happy to remedy any parts/item issue promptly under warranty and it will not involve a full unit being sent. You should have received a yellow paper with the product that tells you how to contact Badger for warranty claims. If not, simply refer to our contact information on the product or packaging and contact Badger Basket. We have a parts request system available at our web site 24x7x365 to make things even less hassle and allow you to do things on your schedule. We ship out parts generally the same or our next business day. We use only first class mail/delivery services (no bulk mail), and we ship from central Wisconsin. So arrival time is based on your distance from central WI. The average is 3-5 days. We always email tracking numbers upon shipment (when available). Please don't hesitate to reach out to Badger Basket using the contact information found on the product, the assembly manual, and/or the product packaging. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone.
value: 5 out of 5
quality: 3 out of 5
10 guests found this review helpful. Did you?

Great sandbox

4 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Jewels - 5 years ago, Verified purchaser
Took about an hour to put together. Was disappointed that the directions weren't a little clearer. And the predrilled holes weren't that well defined. But we used Wood Glue for added strength. Three women put it together. And the children love it!
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your feedback about the assembly and instruction manual. We always use this kind of feedback to improve. This also helps us to know what types of videos to add to our YouTube channel for product assembly. Badger Basket has U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone at any time if needed in the future. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging. Thank you again for taking the time to share your thoughts.
quality: 4 out of 5
value: 4 out of 5
5 guests found this review helpful. Did you?

Not something I can recommend.

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
K - 5 years ago, Verified purchaser
One of my worst purchases. The wood came cracked and in general is not heavy duty. The nuts for the post come right off of the wood, so the post will not stand up without modification and wood glue. Simply put, not a good buy.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. We do take all feedback seriously and regularly review feedback internally. For future shoppers, please know that all Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket about ANY question or issue. We are happy to talk through any concern. You do not need to return the product to the store or contact the place of purchase if you have questions, need a part, would like help with assembly, etc. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging.
quality: 1 out of 5
value: 1 out of 5
8 guests found this review helpful. Did you?

Great sandbox

4 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
SpencersMom - 5 years ago, Verified purchaser
I purchased this sandbox for my 18month old. It took a little skill to put together but wasn't bad if you closely follow directions. Everything is as described. The benches are cute and fold into a cover easily. The awning is also nice and provides good shade. It has velcro so it can be detached and stored for the winter or in bad weather. The velcro is also sturdy enough to keep the awning in place in windy weather. Would definitely recommend if you are looking for a nice-looking permanent sandbox.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your positive review. We appreciate your real-life comments and feedback regarding assembly and the daily use, to help future shoppers. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket with any questions in the future. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging.
quality: 4 out of 5
value: 4 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

Love this sand box

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Emer - 5 years ago, Verified purchaser
This is really cute and my kids love it. Holds less sand than it says under details. We used 10 50 pound bags. Good quality
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your positive review. Badger Basket has U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone at any time if needed in the future. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging. Thank you for posting your experience with the amount of sand. It is something that is always difficult to specify exactly due to different weights and densities of fill/sand material used. We do some internal testing and also use some calculations using different sources to come up with a number that balances out the high and low. It helps a lot when consumers post their additional experience under live conditions.
quality: 5 out of 5
value: 5 out of 5
6 guests found this review helpful. Did you?

Cute Sandbox

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Yasmin - 5 years ago, Verified purchaser
It looks exactly like the picture and is good quality. Took about a little over an hour to build. My daughter loves it and we haven’t even added the sand yet
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your positive review about the sandbox and its assembly. Have a wonderful spring and summer digging away! Badger Basket has U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone at any time if needed in the future. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging.
quality: 4 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Love this sandbox!

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Jenny - 5 years ago, Verified purchaser
Bought this for our 3 year old granddaughter and it is adorable. She absolutely loves it, and we have received a lot of compliments on it. No issues putting it together.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your positive review. We appreciate your comments and feedback! Please don't hesitate to reach out to Badger Basket with any questions in the future. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone (www.badgerbasket.com, 800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST).
1 guest found this review helpful. Did you?

Great little sandbox

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Ran - 6 years ago, Verified purchaser
perfect size, easy to put together, like the seats that convert to a cover. used pea gravel instead of sand.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 6 years ago
Thank you for taking the time to share your positive review. We appreciate your detailed comments and feedback! Please don't hesitate to reach out to Badger Basket with any questions in the future. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone (www.badgerbasket.com, 800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST).
3 guests found this review helpful. Did you?

Get top deals, latest trends, and more.

Privacy policy

Footer

About Us

About TargetCareersNews & BlogTarget BrandsBullseye ShopSustainability & GovernancePress CenterAdvertise with UsInvestorsAffiliates & PartnersSuppliersTargetPlus

Help

Target HelpReturnsTrack OrdersRecallsContact UsFeedbackAccessibilitySecurity & FraudTeam Member Services

Stores

Find a StoreClinicPharmacyOpticalMore In-Store Services

Services

Target Circle™Target Circle™ CardTarget Circle 360™Target AppRegistrySame Day DeliveryOrder PickupDrive UpFree 2-Day ShippingShipping & DeliveryMore Services
PinterestFacebookInstagramXYoutubeTiktokTermsCA Supply ChainPrivacyCA Privacy RightsYour Privacy ChoicesInterest Based AdsHealth Privacy Policy