Mother's Day GiftsGroceryClothing, Shoes & AccessoriesHomeOutdoor Living & GardenFurnitureKitchen & DiningElectronicsVideo GamesToysSports & OutdoorsMovies, Music & BooksBabyHousehold EssentialsBeautyUlta Beauty at TargetPersonal CareHealthPetsSchool & Office SuppliesArts, Crafts & SewingParty SuppliesLuggageGift IdeasGift CardsCharacter ShopBlack-Owned or Founded Brands at TargetTarget OpticalClearanceTop DealsTarget Circle OffersWeekly AdShop Order PickupShop Same Day DeliveryRegistryRedCardTarget CircleFind Stores

Sponsored

Badger Basket Set of 2 Hampers with Liners - Natural

Badger Basket Set of 2 Hampers with Liners - Natural - image 1 of 4
Badger Basket Set of 2 Hampers with Liners - Natural - image 2 of 4
Badger Basket Set of 2 Hampers with Liners - Natural - image 3 of 4
Badger Basket Set of 2 Hampers with Liners - Natural - image 4 of 4
Badger Basket Set of 2 Hampers with Liners - Natural - image 1 of 4
$88.99 when purchased online

About this item

Highlights

  • Wicker two hamper set
  • Each hamper has a removable and washable liner
  • Fully assembled with attached lids that won't get lost
  • Hampers nest inside each other
  • Hamper body can be spot cleaned Woven wicker hamper body allows for ventilation and airflow
  • Hampers are 17.75L x 12.5W x 22.75H and 15.25L x 10.5W x 19.25H
  • Manufacturer's 30 Day Limited Warranty

Description

This handy two-hamper set gives you one for the nursery and one for the bathroom - or use both in the nursery to pre-sort clothes for wash day. Made of wood rattan, these hampers nest inside each other for storage and feature a polyester/cotton blend fabric liner that is machine washable. Slots on the sides make it easy to carry the hampers to the laundry room, and the attached lids flip open for easy loading and unloading. Wipe and spot clean the hampers as needed. Fully assembled. The hampers measure 18W x 13L x 22H and 15W x 10.5L x 18.5H.
Dimensions (Overall): 13.0 Inches (L), 22.0 Inches (H) x 18.0 Inches (W)
Weight: 6.4 Pounds
Material: Wicker (Frame)
Used For: Sorting Laundry
Capacity (Volume): 4.5 cubic-ft
Features: Closable Top
Assembly Details: Adult Assembly Required, No Tools Needed
Includes: 2 Hampers with Lids
Number of Handles: 2
Number of compartments: 2
Material: Wicker
Warranty: 30 Day Limited Warranty. To obtain a copy of the manufacturer's or supplier's warranty for this item prior to purchasing the item, please call Target Guest Services at 1-800-591-3869
TCIN: 10321917
UPC: 046605311721
Item Number (DPCI): 030-02-7639
Origin: Imported
If the item details above aren’t accurate or complete, we want to know about it.

Shipping details

Estimated ship dimensions: 22 inches length x 18.5 inches width x 13 inches height
Estimated ship weight: 8 pounds
We regret that this item cannot be shipped to PO Boxes.
This item cannot be shipped to the following locations: United States Minor Outlying Islands, American Samoa (see also separate entry under AS), Puerto Rico (see also separate entry under PR), Northern Mariana Islands, Virgin Islands, U.S., APO/FPO, Guam (see also separate entry under GU)

Return details

This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 90 days of the date it was purchased in store, shipped, delivered by a Shipt shopper, or made ready for pickup.
See the return policy for complete information.

Q: Measurements on clothes basket hamper

submitted by Jr - 3 years ago
  • A: Thank you for your question. The Hampers are 17.75L x 12.5W x 22.75H and 15.25L x 10.5W x 19.25H.

    submitted byBadger Basket CS - 3 years ago
  • A: Thanks for your question. Hampers measure 17.75 in. L x 12.5 in. W x 22.75 in. H and 15.25 in. L x 10.5 in. W x 19.25 in. H. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket with any questions in the future. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help via our Badger Basket website, by email or phone (800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST, not including holidays).

    submitted byBadger Basket Specialist - 3 years ago
    Brand expert
3.5 out of 5 stars with 35 reviews
50% would recommend
16 recommendations
comfort: 1 out of 5
quality: 3 out of 5
design: 4 out of 5

Poor quality - rickety and easily breaks

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
NeedsomespaceMom - 2 months ago, Verified purchaser
These hampers are such a disappointment. They are flimsy and pieces keep snapping off (messy AND frustrating!). I would not recommend these to anyone.
quality: 1 out of 5
comfort: 1 out of 5
design: 3 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

Cute, but not sturdy or well built

3 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
StephanieQ - 3 years ago, Verified purchaser
Nice size, but not sturdy at all. Some parts are already breaking off.
5 guests found this review helpful. Did you?

Cute, durable hampers!

5 out of 5 stars
Michelle - 3 years ago, Verified purchaser
Love these hampers! I put the smaller one in our master bath for towels, and the larger one I use for my clothes. So far I haven't had any issues with durability from six months of normal use, hauling them up and down the stairs, and feel like they'll last for quite some time - even with our cats using the larger one as a perch.
design: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Waste of money

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
ksig - 3 years ago
Starting falling apart as soon as I took it out of the box. Very poor quality. They are being returned
1 reply from Badger Basket Specialist team - 3 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. We do take all feedback seriously and regularly review feedback internally. For future shoppers, please know that all Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket about ANY question or issue. We are happy to talk through any concerns. You do not need to return the product to the store or contact the place of purchase if you have questions, need a part, would like help with assembly, etc. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging.
1 guest found this review helpful. Did you?

The Price was right!

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
KaralA - 4 years ago, Verified purchaser
For the price they are well made, pleasing to the eye and serve their purpose for us. They are a little smaller than I had hoped but for the price, no complaints here. I may buy another set for our guest bed and bathrooms!
design: 5 out of 5
quality: 4 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Waste of money

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Mlc - 5 years ago, Verified purchaser
Super cheap looking and cheap material.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the product. We do take all feedback seriously and request that you please immediately contact us, Badger Basket, to discuss this. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone (www.badgerbasket.com, 1-800-236-1310, Mon-Thu 7AM to 4PM CST not including holidays). We look forward to speaking with you.
design: 1 out of 5
quality: 1 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

Nice gift!

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Srmh - 5 years ago, Verified purchaser
Bought this as a gift from a bridal registry. Attractive and well made.
design: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

Small size, ok quality

3 out of 5 stars
Kmv2005 - 5 years ago, Verified purchaser
Each of these will hold 1-2 loads of laundry. I was looking for something on the small side, so these worked well. However, I wasn't thrilled with the quality of the material. Like others mentioned, the wicker was brittle and flaked off a little. It made me worry about their durability long term, so I had to return them.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. We do take all feedback seriously and regularly review feedback internally. For future shoppers, please know that all Badger Basket products have a 30 day limited warranty. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket about ANY question or issue. We are happy to talk through any concern. You do not need to return the product to the store or contact the place of purchase if you have questions, need a part, would like help with assembly, etc. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging.
quality: 2 out of 5
design: 5 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

My favorite hampers ever!

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Janet - 5 years ago, Verified purchaser
I have ordered these great hampers several times, most recently as a gift for my daughter, a young wife and mother. These hampers look pretty, even full of laundry because the lid closes! They are easy to pick up and carry, and yes, even full of laundry! The square shapes fits against walls and in corners. The 2 sizes are just right. My favorite hampers I have ever had!
design: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

(no review title)

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Kw - 5 years ago, Verified purchaser
Items seem cheaply made and not to sturdy. Very small
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. We do take all feedback seriously and regularly review feedback internally. Your comments are helpful for future product development meetings and we appreciate it! If you have any further questions, just let Badger Basket know and we are happy to help. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. You'll find our contact information on the product labeling, assembly manual, and product packaging.
5 guests found this review helpful. Did you?

Taking them back

2 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Summer - 6 years ago, Verified purchaser
Small, both of them. And just feels cheap.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 6 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we are sorry to hear the hampers did not work out for you. For future shoppers, here are the sizes of the hampers: Hampers measure 17.75 inches L x 13.25 inches W x 23.25 inches H and 15.5 inches L x 11.25 inches W x 20 inches H. Each hamper has a removable fabric liner, and a permanently attached lid that can flip fully out of the way and won't detach and get lost. The hampers also have a Manufacturer's 30 Day Limited Warranty. Please don't hesitate to reach out to Badger Basket with any questions in the future. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone!
5 guests found this review helpful. Did you?

Mixed Thoughts

3 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
GG - 7 years ago, Verified purchaser
They seem flimsy- bits of material fake off easily and the "handle" is not evident, it's just wider weave in that area. There is an initial chemical smell, but that fades quickly. On the plus side, they are basket weave for the entire shape (not a cardboard bottom), the lid attaches nicely in the back, and they have a removable liner.
design: 4 out of 5
quality: 3 out of 5
2 guests found this review helpful. Did you?

(no review title)

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
AKELLY - 7 years ago
It was just what I was looking for with an extra hamper.
design: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

(no review title)

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Falkdad13 - 7 years ago
Hampers are very small and not durable. Returned already.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 7 years ago
Thank you for taking the time to share your review. We do understand that not every product is right for every family and you may have already returned the product. But please allow us to address your concerns for future shoppers. The hamper sizes in this set are: 18 inches W x 13 inches L x 22 inches H and 15 inches W x 10.5 inches L x 18.5 inches H, and each includes a fabric liner. They are a good size for bathrooms, guest rooms, and babies/toddlers/children. They are made of natural wicker and will last for years under normal home/family conditions (they have been in our product line since 2006 and still sell very strong with overall good feedback). The fabric liners are removable and washable (cold water, gentle cycle, air dry or machine dry low heat).
design: 2 out of 5
quality: 1 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Just perfect for our bathroom

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
RetiredPRPro - 8 years ago
The wicker is nicely constructed, attractive, and exactly as shown. The interior cloth liners are sturdy and they stay in place. Very pleased with this purchase.
Did you find this review helpful?

splinter

3 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Nikochance - 8 years ago
The sides tend to catch on things
2 guests found this review helpful. Did you?

Baskets are better

4 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Choosy - 8 years ago
While I usually like a larger hamper for the kitchen, the large one in the set holds a 30-gallon kitchen garbage bag, which is all right. The smaller one, I am using for a recycling basket. They both look very nice and much better than the way kitchen garbage cans usually look. I consider these a good value.
Did you find this review helpful?

Great buy..!!!

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
AMT - 9 years ago
Absolutely love these hampers and actually the color is darker in-person than on the picture which was great...the smaller hamper will be used in our baby's room and the larger one will be for mommy and daddy...!
2 guests found this review helpful. Did you?

Disappointed in these hampers

1 out of 5 stars
Lindsey - 10 years ago
I did not realize that one hamper was smaller than the other. The larger one is smaller than I thought it would be too. For the price, these hampers are just not worth it. I am not super impressed with the quality either. Hampers for over $50.00 should really be well made. I am taking them back and shopping in person for what I had in mind.
1 reply from Badger Basket Specialist team - 5 years ago
Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of the product. We do take all comments seriously and report on them within the company at product meetings. Thank you for taking the time to give us your critical feedback.
quality: 1 out of 5
9 guests found this review helpful. Did you?

Hampers

3 out of 5 stars
RP - 10 years ago
Did not care for the hampers when they arrived. The Wood used to make them up was broken in many places and was thicker then I had in mind. I have seen wicker type hampers in the stores and would have purchased one in person but was still recovering from a c-section and found it easier to just order online. Was not happy with these overall (quality, sizes, the way the lid is attached and opens/closes etc).
quality: 2 out of 5
10 guests found this review helpful. Did you?

Get top deals, latest trends, and more.

Privacy policy

Footer

About Us

About TargetCareersNews & BlogTarget BrandsBullseye ShopSustainability & GovernancePress CenterAdvertise with UsInvestorsAffiliates & PartnersSuppliersTargetPlus

Help

Target HelpReturnsTrack OrdersRecallsContact UsFeedbackAccessibilitySecurity & FraudTeam Member Services

Stores

Find a StoreClinicPharmacyOpticalMore In-Store Services

Services

Target Circle™Target Circle™ CardTarget Circle 360™Target AppRegistrySame Day DeliveryOrder PickupDrive UpFree 2-Day ShippingShipping & DeliveryMore Services
PinterestFacebookInstagramXYoutubeTiktokTermsCA Supply ChainPrivacyCA Privacy RightsYour Privacy ChoicesInterest Based AdsHealth Privacy Policy