Back to SchoolCollegeGroceryClothing, Shoes & AccessoriesHomeOutdoor Living & GardenFurnitureKitchen & DiningElectronicsVideo GamesToysSports & OutdoorsMovies, Music & BooksBabyHousehold EssentialsBeautyUlta Beauty at TargetPersonal CareHealthPetsSchool & Office SuppliesArts, Crafts & SewingParty SuppliesLuggageGift IdeasGift CardsCharacter ShopBullseye’s PlaygroundTarget OpticalClearanceTarget New Arrivals Target Finds #TargetStyleBlack Beyond MeasureMás QueWomen-Owned Brands at TargetAsian-Owned Brands at Target LGBTQIA+ ShopTop DealsTarget Circle DealsWeekly AdShop Order PickupShop Same Day DeliveryRegistryRedCardTarget CircleFind Stores

Sponsored

Café Curtain Rod Bronze - Room Essentials™

Café Curtain Rod Bronze - Room Essentials™ - image 1 of 3
Café Curtain Rod Bronze - Room Essentials™ - image 2 of 3
Café Curtain Rod Bronze - Room Essentials™ - image 3 of 3
Café Curtain Rod Bronze - Room Essentials™ - image 1 of 3
$9.00 when purchased online

About this item

Highlights

  • Decorative curtain rod solves your window curtain-hanging needs
  • Rich bronze finish adds shine and a touch of elegance to your room decor
  • Sturdy metal construction makes for long lasting and durable use
  • Extends to fit windows from 28 to 48 in. wide
  • Great for use with lightweight curtains; supports up to 8 pounds
  • Easy to install with mounting hardware included

Description

Complement your curtains or drapes in style while holding them securely in place in your window with this Café Curtain Rod from Room Essentials™. This metal curtain rod brings functional style and a decorative touch into any room decor. Designed with matching decorative finials on both ends, the rod has a rich bronze finish for an elegant touch. The sturdy rod holds up to 8 pounds and is great for use with lightweight curtains. It easily adjusts in length from 28 to 48 inches to fit your window space. Complete with included mounting hardware, it is quick and easy to install in any room.
Number of Pieces: 1
Unextended Length: 28 Inches
Weight: 2 Pounds
Holds up to: 12 Pounds
Maximum Rod Diameter: .43 Inches
Finish: Oil Rubbed
Features: Adjustable Length
Finial Type: Rounded Cap
Extended Length: 48 Inches
Diameter: Finial: 3.0 Inches
Bracket Projection: 1.25 Inches
Material: Metal
Warranty: No Applicable Warranty. To obtain a copy of the manufacturer's or supplier's warranty for this item prior to purchasing the item, please call Target Guest Services at 1-800-591-3869
TCIN: 14784515
UPC: 073161069926
Item Number (DPCI): 068-05-0017
Origin: Imported
If the item details above aren’t accurate or complete, we want to know about it.

Shipping details

Estimated ship dimensions: 28 inches length x 1 inches width x 1 inches height
Estimated ship weight: 0.5 pounds
This item ships in its original packaging, revealing what’s inside. ·Details

Return details

This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 365 days of the date it was purchased in store, shipped, delivered by a Shipt shopper, or made ready for pickup.
See the return policy for complete information.

Q: After extending the rod to the full length, can I tighten the middle so that it doesn't extend any more? Otherwise, when I pull my curtains open/closed, the rod just keeps pulling out.

submitted by susan - 2 months ago
  • A: Hello susan - We appreciate your interest in the Cafe Curtain Rod. Please call our Customer Service Department at 800-892-3986 Monday through Friday from 8:30 a.m. to 5:00 p.m. EST. We would love to assist you with this. – Peter

    submitted byPeter - 2 months ago
    Target staff support
  • A: Hello Susan! Our Cafe curtain Rod @ Target does not have a locking mechanism. It just sits in the brackets. Please reach out to the manufacturer at Tel# 800 892 3986 Monday - Friday from 8:00am to 5:00pm Est with questions regarding this item. Thank you.

    submitted byMaytex - 2 months ago
    Brand expert

Q: how long are the brackets

submitted by alice - 1 year ago
  • A: Hello! Thank you for asking. Alice! The Diameter of the Finials (Brackets) is 3.0 inches, the Brackets projection is 1.25 inches. This Rod can extend from 28 inches to 48 inches and the maximum Diameter of the Rod is .43 inches. Please reach out to our Customer Service Dept at tel# 800 892 3986 Monday - Friday from 8:30am o 5:00pm Est., with questions you may have regarding this rod.

    submitted byMaytex - 1 year ago
    Brand expert
  • A: Hi Alice - Great Question! The dimensions are as follow: Maximum Rod Diameter: .43 inches, Extended Length: 48 inches, Diameter: Finial: 3.0 Inches, & Bracket Projection: 1.25 Inches. Have a great day! - Shatia

    submitted byShatia - 1 year ago
    Target staff support

Q: how thick is this rod

submitted by GB - 2 years ago
  • A: Hi GB, this Curtain Rod has a max diameter of .43 inches and the finals have a diameter of 3 inches. Hope this helps!

    submitted byMaytex - 2 years ago
    Brand expert
  • A: Hello GB - Thanks for asking about our decorative curtain rod by Room Essentials™. It has a maximum diameter of .43 inches and the finials have a diameter of 3 inches. The bronze finish will add an elegant touch to any room! - Joe

    submitted byJoe - 2 years ago
    Target staff support

Q: If we want to use sheers along with drapes will we need a separate curtain rod in order to open and close drapes?

submitted by Kat - 2 years ago
  • A: Hi Kat, You can use sheers and a curtain both on a single rod. However, some people tend to prefer a double shower rod instead just because it's less hassle to replace/move when you have two rods in one. The only thing to be aware of is that a café rod is best suited for lightweight curtains. Hope this helps!

    submitted byMaytex - 2 years ago
    Brand expert
  • A: We are here to help. Yes, you will need a rod for the curtains and a rod for the sheer. This will make each piece a functioning window covering. Enjoy!

    submitted byShelly - 2 years ago
    Target staff support

Q: Will it require a center bracket if you extend this curtain rod to around 80 inches?

submitted by LA - 3 years ago
  • A: HELLO LA This Cafe Curtain Rod Bronze does not comes with a center bracket. Please contact the manufacturer at tel# 800 468 5277 for help. Thank you.

    submitted byMaytex - 3 years ago
    Brand expert
  • A: Hi LA - Thank you for reaching out to Target about this stylish curtain rod! We do recommend using a center bracket for extra support when the rod is extended to the full 80inches. We appreciate you reaching out to! - Megan

    submitted byMegan - 3 years ago
    Target staff support

Q: Can you join two rods together to extend it longer

submitted by PandaRoll - 9 days ago
  • A: Hello! Thank you for your question regarding Cafe Curtain Rod Bronze @ Target. PadaRoll! We do not recommend inserting additional Poles in this Rod, adding extra Poles will cause the Rod to bow, This size Rod is manufactured to extend from 28-48". We do carry a longer size in the Rod in size 48-84" Please check on Target website. Please reach out to the Manufacturer's Customer Service Department @ Tel# 800 892 3986 Monday - Friday from 8:30am to 5:00 Est., with questions you may have regarding this Rod.

    submitted byMaytex - 8 days ago
    Brand expert

Q: What are the instructions for this

submitted by Ishan - 2 months ago
  • A: Hi Ishan, We are so sorry you didn't receive your instructions with your purchase. The manufacturer's Customer Service Department can mail or e-mail you an instruction booklet. For any other questions or concerns regarding this product, please contact them on their toll-free number at 1-800-892-3986. Thank you

    submitted byMaytex - 2 months ago
    Brand expert

Q: Could I use the curtain clips with this rod?

submitted by K - 11 months ago
  • A: Hello K! Thank you for asking. Curtain clips can be used on this Cafe Curtain Rod @ Target. Please feel free to reach out to our Customer Service Department at Tel# 800 892 3986 Monday - Friday from 8:30am to 5:00pm Est with any questions you may have on the Rod. Thank you.

    submitted byMaytex - 11 months ago
    Brand expert

Q: Hi! Can you confirm that the finials can be removed from the rod?

submitted by Adrien - 1 year ago
  • A: Hello Adrien! Thank you for asking. The finials on Cafe Curtain Rod - Room Essentials are not removable. Please contact our Customer Service Desk at tel# 800 892 3986 Monday- Friday from 8:30 - 5:00pm with questions regarding this item.

    submitted byMaytex - 1 year ago
    Brand expert

Q: how much weight will this rod hold?

submitted by Jan S - 2 years ago
  • A: Hi Jan S - Thank you for reaching out! This rod hold up to 12 pounds. Happy shopping! - Cedria

    submitted byCedria - 2 years ago
    Target staff support
4.1 out of 5 stars with 276 reviews
53% would recommend
63 recommendations
design: 3.67 out of 5
ease of installation: 4.23 out of 5
quality: 3.21 out of 5
value: 3.79 out of 5

Not sturdy enough

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Monique J - 18 days ago
At the full 84" it bent on its own in a day and was no good
1 reply from Maytex team - 17 days ago
Hi Monique J, we are very sorry you're experiencing difficulty with your cafe curtain rod. Unfortunately, we will need a little more information to be able to assist you with your issue. If you could call the manufacturer's Customer Service Department at 1-800-892-3986 to explain what's happening, we are sure they will be able to offer you a solution. Thank you
Did you find this review helpful?

Pass

2 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
KC - 2 months ago, Verified purchaser
Cheap, but you get what you pay for. It’s very flimsy and doesn’t hold curtains well.
1 reply from Maytex team - 2 months ago
Hello KC! We are very disappointed to hear that you are not happy with the purchase of your 48"-84" Cafe Curtain Bronze Rod from Target. KC! We do carry other types of Rods that you may like. Please reach out to the Manufacturer's Customer Service Department for help with your selection. We can be reach at Tel# 800 892 3986 Monday - Friday from 8:30am to 5:00pm Est for help. Representatives are standing by to help. Thank you.
quality: 1 out of 5
design: 2 out of 5
value: 1 out of 5
ease of installation: 2 out of 5
Did you find this review helpful?

Great purchase!

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Me85 - 3 months ago, Verified purchaser
Perfect and easy to set up. Inexpensive and still has a sleek look. It's clearly a thinner rod, so it's not meant to hold up super heavy curtains! The bad reviews here are from people saying it's cheap and breaks. Not accurate. Ok, these are the same people who forgot to add a bracket in the middle of the rod for support. Of course it will sag with curtains that are too heavy and without a middle support bracket! It comes with 4 brackets total! Not sure how user error can justify a bad review, but don't let the bad reviews deter you. Great price and looks great! Definitely recommend.
value: 5 out of 5
ease of installation: 5 out of 5
design: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Can't Open the Curtains

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Wendy - 5 months ago, Verified purchaser
Ok so it is 7 months later. I am moving soon and Not taking these curtain rods with me. In 7 months I have NEVER been able to open my curtains without climbing on a chair! They get caugh in the middle and the rod is so flimsy they fall down! I wasted my money on 4 of these do not buy!
1 reply from Maytex team - 5 months ago
Hi Wendy we're sorry to hear you are disappointed with your curtain rod. For help troubleshooting your concerns, please contact manufacturer's Customer Service Monday-Friday 8:30AM-5:00PM EST at 800 892 3986. Thank you!
design: 1 out of 5
ease of installation: 1 out of 5
quality: 1 out of 5
value: 1 out of 5
Did you find this review helpful?

Good Quality But Missing Parts

4 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Carlie - 6 months ago, Verified purchaser
I bought three of these rods to hang up a curtain in my kitchen window and one on my door. I installed the first two, they were easy to install and effortlessly held a lightweight curtain (I didn't extend the rod at all though, so there was no chance of it bowing out like other people were mentioning). Overall, great quality for the price, but one of my rods did not come with any hardware at all. I will have to return it for another or get a refund, not stoked about that.
ease of installation: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
design: 5 out of 5
value: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Works as Expected

4 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Summer - 7 months ago
The price is excellent! The rod does bow a little when extended from the weight of one set of curtains, but it’s not very noticeable. Overall worth what you pay for it.
1 reply from Maytex team - 6 months ago
Hello Summer! We are happy to hear that you are please with the purchase of your 48"-84" Cafe Curtain Rod @ Target. We hope for your continued support. Thank you.
quality: 4 out of 5
ease of installation: 5 out of 5
design: 4 out of 5
value: 5 out of 5
1 guest found this review helpful. Did you?

Great for light curtains!

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
megrat7 - 10 months ago
These are stylish, inexpensive and just the right size. I use them for sheer curtains over blinds in our kitchen and my office bc I hate just looking at white blinds all day. I wouldn't hang anything heavy on them, but perfect for my needs.
1 reply from Maytex team - 8 months ago
Thanks for taking the time to leave this review and thank you for your business! -Mayzon Customer Service
2 guests found this review helpful. Did you?

Flimsy and worthless

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Jaq12 - 1 year ago
Unbelieavbly thin and flimsy. You cannot use this if you plan on extending it very far at all or if you want to hang anything beyond a sheer curtain. Just extending it with my blackout curtains on it caused it to start to bend and come apart at the seam. This will not last and is garbage.
1 reply from Maytex team - 11 months ago
We're sorry to hear you're unhappy with your purchase. Replacements are available during the warranty period. The warranty period for this product is one year. Our Customer Service Department can help you obtain a replacement by calling 1-800-892-3986. They are available Monday through Friday between 8:30am and 5pm EST. Thank you
design: 1 out of 5
ease of installation: 1 out of 5
quality: 1 out of 5
value: 1 out of 5
3 guests found this review helpful. Did you?

Sturdy

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
String Cheese - 1 year ago, Verified purchaser
For the price, this curtain rod is great. I have one in my bedroom and another in my living room. Five stars because after a few months of use, the cat still hasn't found a way to tear the curtains down!
1 guest found this review helpful. Did you?

Rod

2 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Roxy - 1 year ago, Verified purchaser
Not sturdy and easily open
1 reply from Maytex team - 1 year ago
Hello! This 28"-48" Cafe Curtain Rod - Room Essentials is Great for use with lightweight curtains; supports up to 8 pounds. Roxy! Please contact our customer service desk at tel# 800 892 3986 Monday - Friday from 8:30am - 5:00 pm with questions regarding this rod. Thank you.
quality: 1 out of 5
ease of installation: 3 out of 5
design: 2 out of 5
value: 1 out of 5
Did you find this review helpful?

Broke after 5 months

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
CT - 1 year ago, Verified purchaser
Bought this because I had trouble finding a long enough curtain rod for my window. It split down the middle of the rod after 5 months use- with light chiffon curtains.
1 reply from Maytex team - 1 year ago
Thanks for posting your feedback online. We're sorry to hear that your Curtain Rod split down down ithe middle Kindly contact the manufacturer's Customer Service Team for assistance. at tel# 800-892-3986 Monday through Friday from 8:30am-5pm EST. To provide the manufacturer with the opportunity to rectify your experience with your rod.
design: 1 out of 5
value: 1 out of 5
quality: 1 out of 5
Did you find this review helpful?

Weak

3 out of 5 stars
w2k - 2 years ago, Verified purchaser
Thin and flimsy, doesn’t look like it will hold up a thicker curtain.
Did you find this review helpful?

Don't recommend

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
hyhy - 2 years ago
Definitely cheap. Bowed as soon as the curtain was put on
1 guest found this review helpful. Did you?

Perfect match for style of drapes I have

4 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
sherri - 2 years ago, Verified purchaser
these rods were priced well and perfect weight and length for style of drapes I have.
design: 4 out of 5
ease of installation: 4 out of 5
quality: 4 out of 5
value: 4 out of 5
Did you find this review helpful?

Very flimsy fully extended

2 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
m9 - 2 years ago, Verified purchaser
Smaller and flimsier than expected
1 reply from Maytex team - 2 years ago
Hi m9, We're sorry to hear that you are unhappy with your purchase of this Cafe Curtain Rod. We try to make our product listings as clear and accurate as possible by including multiple photos and size/dimensional information for the product so that you know what to expect when purchasing. We take our customers' feedback seriously and will share your comments with our product manager and our quality control department. You may also call Customer Service Monday-Friday 8:30AM-5:00PM EST at 800 468-5277 to elaborate on your concerns and/or provide us with suggestions for improvements. Thank you!
Did you find this review helpful?

Flimsy

2 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
koli - 2 years ago, Verified purchaser
This rod is pretty flimsy. It does look more expensive than it is but in order to get it not to bend we had to buy a wooden dowel to put inside.
1 reply from Maytex team - 2 years ago
Hi Koli, we're sorry to hear you're disappointed with your curtain rod. To help you troubleshoot your concerns, please contact Customer Service Mon-Fri 8:30AM-5:00PM EST at 800 468 5277. A representative will be available to help assist you. Thank you!
Did you find this review helpful?

Cheap, flimsy won't even hold a curtain

1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
Lydia - 2 years ago, Verified purchaser
This curtain rod is very cheap. It's so flimsy it won't even hold a curtain without bowing. Save your money!
1 reply from Maytex team - 2 years ago
Hi, Lydia, we're sorry to hear you are disappointed with your Cafe Curtain Rod. We take our customers' feedback seriously and will share your comments with our product manager and our quality control department. If you’re open to discussing this further, please call Customer Service Monday-Friday 8:30AM-5:00PM EST at 800 468 5277. Thank you!
3 guests found this review helpful. Did you?

Bent in just two days

2 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
shoppr - 2 years ago, Verified purchaser
I was excited to try this product because it is affordable and I didn’t want anything to expensive for my college apartment. For reference, I hung up sheer 63inch in length curtains. They are pretty lightweight but the rod still ended up bending. I wouldn’t recommend unless you want to spend your money and end up with droopy curtains
1 reply from Maytex team - 2 years ago
Hi, we're sorry to hear you're disappointed with your Curtain Rod. To help you troubleshoot your concerns, please contact Customer Service Monday-Friday 8:30AM-5:00PM EST at 800 468 5277. A representative will be available to help with step-by-step guidance.
design: 4 out of 5
value: 3 out of 5
quality: 1 out of 5
ease of installation: 4 out of 5
2 guests found this review helpful. Did you?

MrNice

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
MR Nice - 2 years ago, Verified purchaser
Fits good and good quality
design: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
value: 5 out of 5
ease of installation: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

nice

5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
Jess - 2 years ago, Verified purchaser
easy to install I love it.
design: 5 out of 5
ease of installation: 5 out of 5
quality: 5 out of 5
value: 5 out of 5
Did you find this review helpful?

Get top deals, latest trends, and more.

Privacy policy

Footer

About Us

About TargetCareersNews & BlogTarget BrandsBullseye ShopSustainability & GovernancePress CenterAdvertise with UsInvestorsAffiliates & PartnersSuppliersTargetPlus

Help

Target HelpReturnsTrack OrdersRecallsContact UsFeedbackAccessibilitySecurity & FraudTeam Member Services

Stores

Find a StoreClinicPharmacyOpticalMore In-Store Services

Services

Target Circle™Target Circle™ CardTarget Circle 360™Target AppRegistrySame Day DeliveryOrder PickupDrive UpFree 2-Day ShippingShipping & DeliveryMore Services
PinterestFacebookInstagramXYoutubeTiktokTermsCA Supply ChainPrivacyCA Privacy RightsYour Privacy ChoicesInterest Based AdsHealth Privacy Policy