Calphalon 10" and 12" Hard-Anodized Aluminum Nonstick Frying Pan Set
$69.99
In Stock
Eligible for registries and wish lists
At a glance
About this item
Additional product information and recommendations
Discover more options
Frequently bought together
Guests also viewed
- $69.95 - $89.95reg $99.95 - $129.95 Sale4 out of 5 stars with 15 ratings
Related Categories
Guests are saying
This fry pan set impresses with its exceptional nonstick surface, making cooking and cleanup effortless. Guests appreciate the even heat distribution, which ensures perfectly cooked meals every time. The sturdy construction and lightweight design enhance maneuverability, while the sleek appearance adds a touch of elegance to any kitchen. Although some guests noted concerns about handle heat, the overall quality and performance make this set a valuable addition for both novice and experienced cooks.
Summary created by AI from text of reviews reflecting recent feedback provided across different star ratings (includes incentivized reviews)
4.3 out of 5 stars with 69 reviews
50% would recommend
8 recommendations
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
29 April, 2026Verified purchase
Calphalon
I've used Calphalon for years and needed to replace my frying pans. These do not have a rubber handle so they may get hot when you use them on the stovetop. Good value for the money.
4 out of 5 stars
24 April, 2026
originally posted on calphalon.com
Maybe 4 and a half?
I have loved calphalon for years. Now that I've replaced my older set, I've noticed these are definitely thinner, and I've been burning a lot of my food. Boo hoo, but easily enough remedied by lowering the burner setting a bit. They are super in the nonstick department!
2 out of 5 stars
4 April, 2026
originally posted on calphalon.com
Not like what they use to be
I should be happy with this but im not. This was a replacement from a earlier purchase from 5 yrs ago. In that time this pan has lost roughly have of the weight it use to have. I rather pay more for this than get a cheaper version for the same money it use to be.
1 reply from Customer Care team - 1 month ago
Hello Swan, Thank you for reaching out to us with your feedback on our Hard-Anodized Nonstick 10-Inch and 12-Inch Frying Pan Set. We are truly sorry to hear that the pans did not meet the expectations set by your original pan. We understand how frustrating it can be to notice a difference in weight and overall feel, especially when you have had a previous version to compare it to. If you’re looking for a heavier, more premium construction similar to what you had before, you may want to consider our Premier or Signature lines, which offer enhanced durability and performance. If you require assistance, please do not hesitate to get in touch with us directly. You can do so via the 'Contact Us' form on our official website. We’re available Mon.-Fri. 9am - 5pm Eastern Time. Thank you! Calphalon® Consumer Care
5 out of 5 stars
21 March, 2026
originally posted on calphalon.com
Bought twice once for me once as a gift
Great set! Easy to clean. Cooks evenly and looks great.
5 out of 5 stars
19 March, 2026
originally posted on calphalon.com
Great pans
A terrific set of cooking pans. They both cook and clean with ease.
5 out of 5 stars
13 March, 2026Verified purchase
(no review title)
Very sturdy, easy to handle. Good quality finish and surface. Cooks evenly and so far has remained non stick.
5 out of 5 stars
4 March, 2026
originally posted on calphalon.com
Love them
One pan is a replacement for a 17 year old calphalon original, and the other is a highly desired new size.
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
9 January, 2026Verified purchase
Great set of pans
These pans are definetly great nonstick pans, my over easy eggs were prefect and so easy to flip.
2 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
11 December, 2025Verified purchase
(no review title)
The handle gets extremely hot!
1 reply from Calphalon Consumer Care team - 5 months ago
Hello Lee, Thank you for reaching out to share your feedback on our Hard-Anodized Nonstick 10-Inch and 12-Inch Frying Pan Set. We're sorry to hear that the cookware did not meet your expectations and that the handles get hot. Although Calphalon cookware handles are designed to stay comfortably cool during stove top cooking, always use caution when cooking on the stove top, oven or broiler. High cooking temperatures, and long cooking times can cause handles to get hot on the stove top. Always use a potholder or oven mitt to prevent burns when handling cookware on the stove top. That being said, we understand how important safety and ease of use are in cookware, and we appreciate you bringing this to our attention. While we're glad to hear the pan performs well overall, we’ve shared your comments with our product team to help guide future improvements. For assistance, we encourage you to reach out to us directly. You can do so using the 'Contact Us' form on our official website. We are available from 9am- 5pm Eastern Time. We look forward to assisting you. Thank you! Calphalon Consumer Care
3 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
7 November, 2025Verified purchase
(no review title)
I liked the cooking surface, however the handle got hot unlike earlier versions and I would not recommend. I also would prefer it have a lid.
1 reply from Calphalon Consumer Care team - 6 months ago
Hello, thank you for sharing your feedback about your Calphalon 10" and 12" Hard Anodized Aluminum Nonstick Fry Pans. We’re glad to hear that you enjoyed the cooking surface. We’re sorry to hear that the handles became hot during use. Using an oven mitt or pot holder while cooking can help prevent discomfort. Regarding lids, some of our fry pans are sold without lids, as this allows for faster cooking and better browning. We truly appreciate your feedback and will forward it to our product development team for consideration as we continue improving our cookware designs. If you require further assistance, please reach out to us via our Contact Us form on our website. We’re available Mon.-Fri. 9am - 5pm Eastern Time. Thank you! Calphalon® Consumer Care
3 out of 5 stars
14 October, 2025
originally posted on calphalon.com
Not my favorite from Calphalon
Handles are hollow and get hotter faster than previous pans. They also drip water through them all over my counter when washing if I don’t remember to angle them correctly. Feel much lighter weight and less durable than previous pans I’ve had. I’ll use them but wouldn’t buy again.
1 reply from Customer Care team - 7 months ago
Hello R Jones, Thank you for reaching out to share your feedback on our Hard-Anodized Nonstick 10-Inch and 12-Inch Frying Pan Set. We're sorry to hear that the cookware did not meet your expectations and that the handles get hot. Although Calphalon cookware handles are designed to stay comfortably cool during stove top cooking, always use caution when cooking on the stove top, oven or broiler. High cooking temperatures, and long cooking times can cause handles to get hot on the stove top. Always use a potholder or oven mitt to prevent burns when handling cookware on the stove top. That being said, we understand how important safety and ease of use are in cookware, and we appreciate you bringing this to our attention. We’ve shared your comments with our product team to help guide future improvements. For assistance, we encourage you to reach out to us directly. You can do so using the 'Contact Us' form on our official website. We are available from 9am- 5pm Eastern Time. We look forward to assisting you. Thank you! Calphalon Consumer Care
4 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
11 September, 2025Verified purchase
Kitchen helper
Good quality. Easy to clean. Must be careful that eggs don’t stick to sides of pan
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
29 July, 2025Verified purchase
Calphalon wins!
The Calphalon fry pan set is heavy duty with cool touch handles. A great buy for the price!
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
24 July, 2025Verified purchase
Hot Handle - Dont Recommend
We were hoping to replace an old calphalone set that was very good quality. This new ones handles get uncomfortably hot. My mom put a cast iron handle cover on it to keep from burning herself. The flame does NOT need to be that high for the handle to heat up, despite what the company response to a similar review said. It's also thinner than our previous one. Not good quality at all. Not sure if target takes returns since we threw away the cover so we may be stuck with it. Very disappointing. Seems like all the reviews that were collected from a promotion rated these pans very high while all the other reviews rated them very low. Seems a little dishonest to me.
1 reply from Calphalon Consumer Care team - 10 months ago
Hello, thank you for taking the time to share your feedback on our 10" and 12" Hard-Anodized Aluminum Nonstick Fry Pan Set. We’re truly sorry to hear that your experience didn’t match your expectations, especially as a returning customer who has appreciated the quality of Calphalon in the past. We’re concerned to hear about the issue with the handles becoming uncomfortably hot. While our cookware handles are designed to stay cooler on the stovetop under normal cooking conditions, certain factors, such as high heat, prolonged cooking time, or gas flames extending beyond the base of the pan, can cause handles to become hot. We always recommend using a heat-resistant glove or oven mitt when handling cookware on the stovetop, especially when cooking over gas burners. That said, your observation that the handles heat up even under a moderate flame is being taken seriously. We’ve shared your experience with our product team to ensure our designs continue to evolve with user comfort and safety in mind. We also understand your concerns regarding the pan's thickness and overall feel compared to your previous set. Over time, we’ve adjusted the weight and construction of some products to meet modern cooking needs, like faster heating and improved stovetop compatibility, but we never want these changes to compromise quality. Your feedback helps guide future design improvements. We appreciate your transparency regarding reviews. While we do invite select customers to test and review products through promotions, all reviews,whether incentivized or not are expected to reflect honest opinions and are clearly labeled as such. Every review, including yours, helps us serve our customers better. If you need our assistance, please reach out to us via our official Calphalon "Contact Us website form or via Live Chat. We’re available Mon.-Fri. 9 am -5 pm Eastern Time. Our product specialists will be more than happy to help you. Thank you, and please stay safe! Calphalon Consumer Care
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
9 July, 2025Verified purchase
These will burn your hands
Unfortunately these pans are a huge fail and dangerous and should be recalled ASAP! The handles get extremely hot and burn your hands. Avoid at all costs!
1 reply from Calphalon Consumer Care team - 10 months ago
Hello Ryan, Thank you for reaching out to share your feedback on our Hard-Anodized Nonstick 10-Inch and 12-Inch Frying Pan Set. We take safety concerns very seriously and appreciate the opportunity to address your experience. Calphalon cookware is thoughtfully designed with handles intended to stay comfortably cool during stovetop cooking. That said, certain conditions such as high heat, prolonged cooking times, or short handle designs can cause handles to become hot during use. We strongly encourage caution when cooking on the stove, in the oven, or under a broiler. To prevent burns, it’s essential to use a potholder or oven mitt when handling cookware, especially when removing pans from high-temperature environments. Your feedback has been shared with our team for review, and we remain committed to delivering products that are both high-performing and safe. If you need our assistance or you have more feedback, please reach out to us directly via the 'Contact Us' form on our official website. We’re available Mon.-Fri. 9am - 5pm Eastern Time. Thank you! Calphalon® Consumer Care.
1 out of 5 stars
27 May, 2025
originally posted on calphalon.com
Fry Pans 9 and 12
The pans are thin, not as previous pans purchased.
1 reply from Customer Care team - 1 year ago
Hi! Thank you for sharing your feedback on the Calphalon® Hard-Anodized Nonstick 10-Inch and 12-Inch Frying Pan Set. We are sorry to hear that you find the pans to be thinner compared to your previous purchases. At Calphalon, we strive to maintain the highest quality standards for all our products. Your feedback is important to us, and we will certainly pass it along to our product development team for further review and improvement. We understand that the thickness of the pans can impact your cooking experience. Our hard-anodized nonstick pans are designed to provide even heating and durability, and we regret that this has not been your experience. If you have any specific concerns or if there is anything we can do to assist you, please do not hesitate to reach out to us directly via Contact Us form on our website. Thank you once again for your feedback and for choosing Calphalon.
5 out of 5 stars
20 May, 2025
originally posted on calphalon.com
Non-stick long lasting pans
These non-stick pans are well constructed and last very well.
1 out of 5 stars
23 April, 2025
originally posted on calphalon.com
Reduced Quality
Disappointed with the reduced quality of these pans. Very lightweight compared to the pans I’d originally purchased and was replacing.
1 reply from Customer Care team - 1 year ago
Hello, we appreciate you taking the time to share your review on our Hard-Anodized Nonstick 10-Inch and 12-Inch Frying Pan Set. We acknowledge your disappointment and sincerely apologize for any inconvenience caused. Your feedback will be forwarded to the team. If you need our assistance, please reach out to us via our official Calphalon "Contact Us website form https://www.calphalon.com/support/contact-us or via Live Chat. We’re available Mon.-Fri. 9 am -5 pm Eastern Time. Our product specialists will be more than happy to help you. Thank you, and please stay safe! Calphalon Consumer Car
3 out of 5 stars
17 April, 2025
originally posted on calphalon.com
Happy Shopper
Not as the one I bought years ago, much lighter in weight
1 reply from Customer Care team - 1 year ago
Hello. Thank you for reaching out to us. We're sorry to hear that the Calphalon® Hard-Anodized Nonstick 10-Inch and 12-Inch Frying Pan Set you received feels lighter than the one you purchased in the past. We understand how important consistency in quality and performance is, especially when you're a long-time customer. Product designs and materials can sometimes change over time due to updates or improvements, but we still strive to maintain the high standards Calphalon is known for. If you have any more feedback, please reach out to us via our Contact Us form on our website. We’re available Mon.-Fri. 9am - 5pm Eastern Time. Thank you! Calphalon® Consumer Care
2 out of 5 stars
24 December, 2024
originally posted on calphalon.com
Disappointed
The quality of these pans has diminished. Previously purchased a set every 5 years or so. This set has hollow handles and the pans are very, very thin.
1 reply from Customer Care team - 1 year ago
Hello Howard. We’re sorry to hear that this set did not meet your expectations. The feedback you’ve shared is important to us, as we strive to maintain the high quality Calphalon is known for. If you have any concerns or need further assistance, we encourage you to reach out to us directly via our Calphalon "Contact Us" website at https://www.calphalon.com/support/contact-us. We’re available Mon.-Fri. 9am -5pm Eastern Time. Thank you, Calphalon Consumer Care