John Frieda Radiant Red Precision Foam Color, Permanent Hair Color Kit - 4R Dark Red Brown: Paraben-Free, Vegan, For All Hair Types
$11.99
In Stock
Eligible for registries and wish lists
About this item
Additional product information and recommendations
Frequently bought together
- $9.89was $10.99 New lower price4.6 out of 5 stars with 203 ratings
- $29.99($0.89/fluid ounce)Coupon: $4.50 off4.6 out of 5 stars with 9073 ratings
Guests also viewed
Related Categories
Guests are saying
This hair dye product has garnered mixed feedback from guests, with many praising its easy application and mess-free foam formula. Guests appreciate the rich color payoff and the way it leaves hair feeling soft and healthy. However, some guests express disappointment regarding gray coverage and color longevity. Overall, it offers a convenient solution for at-home hair coloring, especially for those seeking a quick and effective application process.
Summary created by AI from text of reviews reflecting recent feedback provided across different star ratings (includes incentivized reviews)
4.4 out of 5 stars with 3176 reviews
effectiveness: 3.47 out of 5
quality: 3.58 out of 5
value: 3.41 out of 5
57% would recommend
490 recommendations
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
19 October, 2026Verified purchase
Easiest hair dye!!
As I am getting older I have to dye my hair every 2 months or so. Dying it with traditional dye was messy and time consuming. With this foaming hair dye I am able to dye my very long hair within 10 minutes. Sooo easy and comes out even. I highly recommend this product for anyone that isn’t a fan of traditional hair dye!
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
17 October, 2026
Not good
The only pro about this is how it's a little easier to work with. Otherwise, I literally can't tell that I dyed my hair. It looks exactly the same, grays and all. Total waste. My hair also feels super greasy even after putting 2 shampoos through it. Disappointed.
4 out of 5 stars
16 October, 2026Verified purchase
pretty color, might cover greys?
i think a more accurate rating would be 3.5 but i shall round up because the color is truly beautiful. i used the 4N dark natural brown (already similar to my natural hair color) mainly to cover up my greys because, as a young adult, finding what seems like over 20+ strands kind of freaked me out :) application was easy, instructions clear, color of course beautiful, but i’m not entirely sold that all of my greys were covered. i think i’m rounding up to 4 stars because i do believe they are less noticeable, but i do not think they are fully covered like the package said. overall, would recommend this product, but i don’t think this is the hair dye for someone trying to dye their grey hair if there are more than just a few strands (used one box for entire head and let sit for 25 mins)
1 out of 5 stars
1 October, 2026Verified purchase
(no review title)
It black nit brown. Terrible
From JohnFriedaExpert team
We’re so sorry to hear that Precision Foam Color did not meet your expectations. Please know we have a satisfaction guarantee. To submit a Guarantee Request, please contact the customer care number printed on the back label of your product package. Alternatively, you can check the retailer from which you purchased for their refund/return policy.
15 days ago
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
29 September, 2026Verified purchase
doesnt cover greys
2 days and it washed out of all my greys...silver pink Grey's now super obvious
From JohnFriedaExpert team
Hi Jess. We’re so sorry to hear that Precision Foam Color did not meet your expectations. Please know we have a satisfaction guarantee. To submit a Guarantee Request, please contact the customer care number printed on the back label of your product package. Alternatively, you can check the retailer from which you purchased for their refund/return policy.
20 days ago
1 out of 5 stars
28 September, 2026
(no review title)
Very ineffective color results, no change of color even on medium/dark blonde hair. Have gotten better results from $5 box dye.
From JohnFriedaExpert team
We’re so sorry to hear that Precision Foam Colour did not meet your expectations. Please know we have a satisfaction guarantee. To submit a Guarantee Request, please contact the customer care number printed on the back label of your product package. Alternatively, you can check the retailer from which you purchased for their refund/return policy.
22 days ago
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
18 September, 2026Verified purchase
(no review title)
Would leave zero stars if I could. One of the worst box dyes I've ever used and I've used a lot. No gray coverage at all and it made my hair feel awful!
From JohnFriedaExpert team
Hi Lindsey. We’re so sorry to hear that Precision Foam Color did not meet your expectations. Please know we have a satisfaction guarantee. To submit a Guarantee Request, please contact the customer care number printed on the back label of your product package. Alternatively, you can check the retailer from which you purchased for their refund/return policy.
1 month ago
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
13 September, 2026Verified purchase
NOT good coverage
Don’t waste your time if you have grey hair. Won’t cover it.
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
11 September, 2026Verified purchase
Do not buy this product
The foam is a great idea. If you want it for grey coverage this items is horrible. The color doesn't really stick to hair. Also the cost is high for what it is.
From JohnFriedaExpert team
Hi Victoria. Thank you for your feedback. We’re so sorry to hear that Precision Foam Color did not meet your expectations. Please know we have a satisfaction guarantee. To submit a Guarantee Request, please contact the customer care number printed on the back label of your product package. Alternatively, you can check the retailer from which you purchased for their refund/return policy.
1 month ago
2 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
30 August, 2026
No Gray Coverage
Does NOT cover grays!
From JohnFriedaExpert team
Thank you for your feedback and we have shared internally with our team. We’re so sorry to hear that Precision Foam Colour did not meet your expectations. Please know we have a satisfaction guarantee. To submit a Guarantee Request, please contact the customer care number printed on the back label of your product package. Alternatively, you can check the retailer from which you purchased for their refund/return policy.
2 months ago
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
27 August, 2026Verified purchase
Did not get product
Never received product
From JohnFriedaExpert team
Hi Melanie. We are so sorry to hear this happened. Please contact Target customer service at 1 (800) 440-0680 to help locate your package. Hope this helps!
2 months ago
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
17 August, 2026Verified purchase
Awesome!!
This hair color is the best I’ve ever used. My hair always pulls red and finally! One that did not. It’s dark but after several washes comes out as a really nice dark brown. Only color o will ever buy from here on out. Also it totally cover Greys!
4 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
15 August, 2026Verified purchase
(no review title)
This product was fairly easy to use. I haven't used fixed hair color in a long time. The hardest part for me was right along the root because the gloves make your fingers kind of bulky so you have to be careful if only doing a section of hair. My daughter was just wanting the underneath brown to cover the blue she had done over summer. The part line was the trickiest part, everything else was simple.
3 out of 5 stars
14 August, 2026Verified purchase
Great color, subpar roots coverage around face
Easy to apply, minimizing drips and splatters, but difficult to cover stubborn gray near the edges around face. Color is great but the coverage in the edges is tricky.
1 out of 5 stars
Thumbs down graphic, would not recommend
13 August, 2026Verified purchase
Did not cover greys waste
Did not cover roots even though I left on for More than the required time …
From JohnFriedaExpert team
Hi Maria. Thank you for your feedback. We’re so sorry to hear that Precision Foam Colour did not meet your expectations. Please know we have a satisfaction guarantee. To submit a Guarantee Request, please contact the customer care number printed on the back label of your product package. Alternatively, you can check the retailer from which you purchased for their refund/return policy.
2 months ago
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
12 August, 2026Verified purchase
Great find!
It is so easy to use. Much les messier than regular hair color. Thi id the last haircolor I will ever use.
4 out of 5 stars
12 August, 2026Verified purchase
(no review title)
Love the expression color however it doesn’t last nor does it cover my white hairs. Last roughly 2-3 weeks even when leaving it on for that extra time per the instructions.
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
11 July, 2026
(no review title)
The people saying the smell is awful must not ever use box dye. It all smells “chemically” but this hair dye isn’t as bad as the others. It was definitely easier to work with than the creams. The color is a bit darker than I expected but i left it on 5 mins longer than suggested on the box… I got lost watching AI drama TikTok’s. The coverage was great (I had orangey brown hair) and now it’s a VERY dark brown. (Again my fault) I don’t have a review for how long it lasts bc I just did it an hour ago, but so far I’m pleased:) It also washes out easier than cream box dyes. I’ve used every box brand under the sun and I’ll most likely keep using this one bc the price is great, coverage is great and my hair still feels healthy. DONT FORGET TO READ THE INSTRUCTIONS! THEY ARE DIFFERENT THAN OTHER DYES!
5 out of 5 stars
Thumbs up graphic, would recommend
8 July, 2026Verified purchase
(no review title)
Great product!
1 out of 5 stars
4 July, 2026Verified purchase
(no review title)
The hair dye bottle is defective: it doesn't foam, the product won't squeeze out, and the color isn't taking.
From JohnFriedaExpert team
We’re so sorry to hear that Precision Foam Color did not meet your expectations. Please know we have a satisfaction guarantee. To submit a Guarantee Request, please contact the customer care number printed on the back label of your product package. Alternatively, you can check the retailer from which you purchased for their refund/return policy.
3 months ago